Magellan Triton Handheld GPS 2000, 1500, 500, 400, 200

Triton 2000

Hej!
Säljer en helt ny Magellan triton 2000 felköp skulle ha den på mc men den passar inte nåt bra där.Kvitto och allt som levereras nytt är med.

Nypris 6300:-

Vill ha 5000:- för den

ola_kall@hotmail.com

Ola

En snabb utvärdering:
Vantage Point är förvisson en klar förbättring jämfört med Map Send Lite, men kartorna ser fortfarande helt annurlunda ut i Vantage point jämfört med hur de ser ut i min Explorist XL. :( Det går ju inte ens att särskilja åkermark från skogsmark, :( (vilket jag anser vara grundkrav 1A för en friluftsanpassad karta). Ska det vara så förbenat svårt för Magellan att få fram ett PC program som ger topo+ -kartorna samma utseende som i de får i en GPS-mottagare? Skärpning Magellan!

/Niklas

Nya versioner
Nu istallerade jag Vantage point 1.34 och laddade in de uppfräschade Topo+-kartorna från min Magellan Explorist XL. Nu syns defiinitivt skillnaden mellan t.ex. åker, skog, övrig öppen mark och tätort i Vantage Pro. Grattis Magellan! Nu har ni åtminstone klarat av grundkrav 1A för den friluftsanpassade Topo+-kartan. :) Så nu kan jag äntligen börja använda Vantage Point till planering.

Jag skulle tro att boven låg i den gamla versionen av Topo+-kartan, men felet kunde också bero på att jag tidigare importerade kartan direkt från minneskortet (via kortläsaren) istället för att gå via Magellan Explorist XL.
/Niklas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Funktionen

är snarlik Garmin Vista HCx med Fri Pro. Fri Pro täcker då ett större geografiskt område men jag tror att Magellans karta är en bättre produkt med flera ortnamn och tydligare kartbild.

Jag tror att behovet av karttäckning och behovet av att köpa till flera kartor skulle styra om jag stod i motsvarande situation. Nu har jag redan Garminalternativet och är hyfsat nöjd med det men min Vista har börjat bli lite sliten.

Thure

Det kan nog vara ett vettigt alternativ. Bättre topo-kartor hos Magellan, som dock täcker ett mindre geografiskt område än Garmins Fripro. Dessvärre är överlappet minimalt hos topo+. Batteritiden brukar dock vara bättre hos Garmins motsvarigheter. Har du möjlighet så fingra på den i butik med FriPro-kort inlagd.
/Niklas

Verkar helt klart som ett vettigt alternativ för de pengarna.
Särskilt som Magellans kartor är bättre än Garmins.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips