Lundhags Syncro?

Någon som köpt ett par skor som kan ge ett omdömme?

De var riktigt sköna i affären.
[Ändrat av crazy 2005-06-09 kl 16:31]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Syncro

KLAGER; sa:
Hur är syncros OPTI läst? T ex jämfört med professionals "normal" läst?

OPTI lästen är lite rymligare uppe på foten (heter det uppe på fotryggen?) samt lite mera plats runt tårna. Annars lär den vara ganska lika(underbar) som gamla "Lundisarna"

KLAGER; sa:
Hur är syncros OPTI läst? T ex jämfört med professionals "normal" läst?

Lästen är nog ungefär densamma. Skillnaden är att det sytts på lite läder i hälen för att motverka skavsår och dylikt. Framdelen är större vilket ger en skönare känsla om utrymme för mera luft. Nckdelen blir väl att den inte är lika stabil i och med större utrymme.

Tydligen är det ett gammalt koncept som kommit tillbaka i nytappning. Plastdelen är annorlunda också vilket motverkar att framdelen blir ihopsjunken och böjd.

När vi ändå är inne på Syncro-kängans uppbyggnad...hur skiljer sig skaftet från t.ex. Professional-modellen? Jag menar, vad är "NeoShaft"?

PS. Första inlägget för mig här. Hej, Utsidan!

jowa; sa:
När vi ändå är inne på Syncro-kängans uppbyggnad...hur skiljer sig skaftet från t.ex. Professional-modellen? Jag menar, vad är "NeoShaft"?

PS. Första inlägget för mig här. Hej, Utsidan!

Säker inget viktigt. Jag köpte ett par Proffesional i alla fall. De passade bäst.

Lundhags säger:

NeoShaft™ i skaftet ger extrem stabilitet i svår terräng.

HFC™ (Heel Fit Control™) ger ett unikt hälgrepp.

Bottendelen i Certech® 4.2 för extrem slitstyrka.

Vibram® Traction-sula för maximalt grepp och komfort.

Jag är lite fundersam över neoprenfodrade skaftet - det är slutna celler för att inte suga åt sig fukt.
Det betyder att det inte heller kan passera någon ånga genom. Och foten är cellgummiklädd.

Betyder inte det att kängan bara ventilerar upp genom skaftets öppning? Som en gummistövel? Ska de va så?

Lundhags filosofi baserar sig väl i första hand inte pà att svetten ska ut genom materialen, utan att man ska byta ilággsula och strumpor med jámna mellanrum. Om jag förstâtt det hela rätt?

Nordesjö; sa:
Jag är lite fundersam över neoprenfodrade skaftet - det är slutna celler för att inte suga åt sig fukt.
Det betyder att det inte heller kan passera någon ånga genom. Och foten är cellgummiklädd.

Betyder inte det att kängan bara ventilerar upp genom skaftets öppning? Som en gummistövel? Ska de va så?

Jag tror det ventilerar. Det har inte blivit extremt varmt när jag gått i dem när det varit ca 20 celsius i alla fall. När det var 35 i solen va de dock varma.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips