Lundhags Beta insole regular/opti samma sula?

Jag har ett par Professional mid opti som jag tänkte skaffa extra innersulor till.
Denna modell finns ju både som Regular och Opti, men jag ser inte att det finns innersulor specifikt för de två olika lästerna.
Är det samma innersula som används för bägge lästerna?

Jag mailade samma fråga direkt till Lundhags, här är svaret jag fick:

"Det har under årens lopp varit lite olika stansknivar till Beta, men om vi börjar i nutid så är det Opti som används till både Opti och Regular, alltså är det även den vi säljer lös under namnet Beta Insole.
Det märks så lite skillnad i Regular när sulan är lite bredare, det hade varit tydligare om sulan varit för smal.

Längre tillbaka i produktion av färdiga kängor hade vi olika filtsulor beroende på om vi tillverkade på Opti eller Normal, men de som hette Beta Fit Insole var stansade enligt Normal-lästen en storlek kortare i längd jämfört med Opti. Vi har nästan aldrig hört någon kommentar om att de inte passat i Opti-vilket egentligen är lite konstigt.

Om ca en månad kommer en uppdaterad variant av Beta Insole som heter Beta Pro Insole, den kommer att ha stabilare foam i bakstycket och en dämpning i hälen."

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips