Lofoten i juni

För mig blir det 26 timmar i tåg plus hur man nu vill ta sig vidare. Kontentan är två missade klätterdagar. Därav valet att flyga. Jag vill inte rekommendera lajfstajlare som har oändligt med tid att resa med miljövidrigt flyg, tvärtom, heja tåget!

(hoppad min karma räddas av att jag i ett tidigare liv liftat t.o.r chamonix, med snowboard..)

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Allt beror på hur man ser det. Det är ju inte värre för miljön att du flyger inrikes än om du flyger till Thailand. Att åka till Thailand är inte så j-a klimatsmart. (Fast de har ju ibland ett trevlig klimat jämfört med Norge.)

Vi var i Lofoten två första veckorna i juni förra året. Det var bra klätterväder merparten av tiden, dessutom ingen trängsel på de populära lederna!

Förra året bilade vi, men nu är planen att ta buss till Oslo och därifrån nattåget till Bodö (~ca 17 timmar), därefter färja till svolvaer. Borde inte ta mer än ett dygn totalt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips