liten kajak med stor packvolym???

Hej!

Jag längtar efter att köpa en kajak, men har svårt att hitta rätt i kajakdjungeln. Jag värdesätter bra packvolym (för en vecka med god mat), en livlig och surfvänlig form, samt roder för att klara motvinden. Går detta att kombinera, eller ber jag om för mycket?Kanske en Viking expedition, men jag är rädd att den kanske är för liten att packa? Eller en Point 65 rundbottnad med roder?
Problemet för mig, som är 165cm och rätt slank, är att jag har svårt att hitta en kajak med god packvolym, samtidigt som den är tillräckligt liten för att den skall vara rolig att leka i. Är det någon som känner igen sig?

Soliga vårhälsningar!
Marika

"Buccaneer polar"

Buccaneer polar är lillsyrran till Buccaneer (North Shore) och den kanske skulle passa dina önskemål om surfvänlig, god packvolym och om man nu tvunget vill ha roder tror jag det går att få på NS kajaker nu för tiden. Själv paddlar jag buccaneeren och har aldrig känt något behov av roder (ops, nu ska vi nog inte sväva in på rodrets vara eller icke vara, tror det har diskuterats förut på det här forumet och smaken är ju som baken.....)

Ps: På "vildmark och äventyrsmässan" i Sollentuna 18-21/4 brukar det finnas många kajakrepresentanter och där kan du nog hitta någon favorit. Ds

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips