liten fickkniv

gro

Avstängd
Letar liten fickkniv, inget taktiskt utan hellre mässing och finträ (gärna körsbär). Enkelt blad, farmers eller lambsfoot. Orkar inte sitta och leta vintage på ebay eller tradera utan helst köpa direkt.

Ville ha Trevor Ablett men han har brutit armen, så det är lång väntetid. Inte sugen på eka eller opinel.

Förslag?

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Njae, fel blad också.

OK. EKA hade en beskärningskniv/fällkniv i sin line-up för några årtionden sedan. Den kommer upp på Trattis med jämna mellanrum. Den kunde kanske vara något för dig?

Så här ser den ut (i bakgrunden ser du två Vicar):

Bilagor

• Mina tre beskärningsknvar, EKA, två Vicar.jpg
    Mina tre beskärningsknvar, EKA, två Vicar.jpg
    21.7 KB · Visningar: 1,772
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 1,442

gro

Avstängd
Ja, de är fina. Gillar att det är en man och hans son som gör allt också. Fint på nåt sätt. Kommer ligga fint i tweedkavajens tungficka, en perfekt långpromenadskniv.

Men funderar nu på en stockman, fast då med två blad. Får helt enkelt skaffa fler fickor.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.