liten fickkniv

Ja det var en riktigt trevlig kniv det. Har aldrig haft någon sheepfoot själv. Som allround kan jag tänka mig att det finns bättre bladformer. Men jag är nyfiken på att höra vad ni säger, som har och brukar?

Min första

Tack för komplimangerna! Den här är min första sheepfoot, så jag kan inte ge några synpunkter ännu. Jag har sedan många år gått omkring med en Leatherman Juice XE6 i fickan och i den finns det ju en hel del blad att veckla ut. Nu tänkte jag att det skulle vara lite stiligare med att ha en sheepfoot, speciellt med ett trähandtag, i fickan. Som en liten kompensation för Juicen (och alla blad i den) tänkte jag lägga en Squirt PS4 i nyckelringen.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för komplimangerna! Den här är min första sheepfoot, så jag kan inte ge några synpunkter ännu. Jag har sedan många år gått omkring med en Leatherman Juice XE6 i fickan och i den finns det ju en hel del blad att veckla ut. Nu tänkte jag att det skulle vara lite stiligare med att ha en sheepfoot, speciellt med ett trähandtag, i fickan. Som en liten kompensation för Juicen (och alla blad i den) tänkte jag lägga en Squirt PS4 i nyckelringen.

Ps4 är en liten rackare som man inte ska underskatta! ;)
Det är dessa två som ligger i min ficka:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    38.4 KB · Visningar: 400
Jag har två fickknivar. En Opinel kolstål som är med för det mesta – och en Lütters & Cie som förmodligen är äldre än vad jag är och får ta Opinelens plats ibland. Den sistnämnda är sliten, träet är nästan svart vid det här laget och någon gång har den fått gravrost på bladet. Den är väl ingången, helt enkelt.

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    95.2 KB · Visningar: 366

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips