LIM 45 - erfarenheter?

Funderar på att köpa en lätt ryggsäck 40-50 liter för lättpackad vandring, runt tio kg eller så. Haglöfs LIM 45 verkar vara ett bra alternativ vad gäller vikten iaf. Någon som har erfarenheter av den att förmedla? Bekvämlighet, hur mycket kan man packa osv.

Tips på andra bra ryggsäckar tar förstås tacksamt emot. Låg vikt har hög prioritet. Och att den passar en liten person - jag är 156 cm lång med rättså kort rygg. Det begränsar tyvärr urvalet en hel del :-(

/Christina

Tjena Christina

Jag har haft och prövat en LIM 40 liters.

Och den var lika skön med packning som utan i princip.
Fördelen med de är att de sitter som gjutet på ryggen.

Om du vill kan du läsa vidare i denna tråden där jag skriver om LIM-säckar i allmänhet.

Vad gäller längd och liknande, jag vet inte, sånt får du pröva i butiken, om ingen som är 156 cm svarar och delar erfarenheter..

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19684#post95318

MVH
/Josef

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
LIM 45

Hejsanhar haft en lim 45 upp till 15 kg är helt ok,men frågan om den finns 2003 kunde inte hitta den ihaglöfs katalogen, är annars en helt ok rygga men eftersom denär helt mjuk iryggen krävs lte vettig packning av hårda föremål lycka till mvh Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips