Lars Monsen / Kipara Packraft?

Någon som har erfarenheter av Lars Monsen / Kipara Packrafts och kan jämföra dem med exempelvis Alpacka? Fördelar/nackdelar med respektive?
 
En liten vetenskap att välja rätt packraft, beror på vilken typ av turer man vill göra. Lätt och enkel avsedd för mkt vandring och ingen fors, special för avancerad forspaddling, snabb & tung, eller något mitt imellan ? Alpacka är (kanske?) något bättre och definitivt dyrast, men för de flesta turer är många andra lika bra. Jag har en MRS Microraft som jag tycker är en bra kompromiss. Att Lars Monsen lånar ut sitt namn är väl mest marknadsföring.

Finns en FB grupp Packrafting in Sweden, med en massa experter.
 
En liten vetenskap att välja rätt packraft, beror på vilken typ av turer man vill göra. Lätt och enkel avsedd för mkt vandring och ingen fors, special för avancerad forspaddling, snabb & tung, eller något mitt imellan ? Alpacka är (kanske?) något bättre och definitivt dyrast, men för de flesta turer är många andra lika bra. Jag har en MRS Microraft som jag tycker är en bra kompromiss. Att Lars Monsen lånar ut sitt namn är väl mest marknadsföring.

Finns en FB grupp Packrafting in Sweden, med en massa experter.

Inte bara marknadsföring, bl.a. har han tillfört avtagbar fena, fler fästpunkter samt handtag i för och akter. Så lite utveckling också.
 
Man kan ju pimpa raften själv oxå, man kan köpa fästpunkter/grabloops och en fena osv och limma på, och fixa till "perimeter-rope".
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dan B Monsen och hans knivar. Utrustning allmänt 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.