Lappland i sommar

Hej allihopa :)

Har precis hittat den här webbsidan – vad kul att hitta andra som tycker om utelivet och fjällen!

Jag planerar att vandra i Lappland på sommaren. Sista gången var för tre år sedan - Vakkotavare till Abisko (via Nallo och Vistas). Härlig tur, men så kom man ju inte över Tjäktja-passet och jag tror att detta måste nu åtgärdas.

Ska gå Kvikkjokk till Abisko, via Ritsem och Unna Allakas.

Ni som har gått den där sträckan: har läst här och där att mellan Ritsem och Sitasjaure vandrar man på en mycket trist grusväg...finns det alls chansen att få lyft? Inte för jag vill inte gå, men om det är verkligen så trist... ;)

Ser otroligt fram emot turen!!

//Silvia

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Och lämna den i Sitasjaure? Det skulle vara en ide - tack!

Ryggan brukar inte väga så mycket, så det skulle nog funka.

Ett stort tack ska du ha!! :)

En annan fråga till...om man går sträcken Kvikkjokk-Saltoluokta norrut, finns det skydd som man kan vänta i om man kommer till båtskutsen innan kl 17? Jag kommer ihåg att jag måste vänta vid Teusajaure i flera timmar innan stugvärden kom och hämtade mig eftersom det var inte 17.00 än, och det regnade hela tiden. Kunde dock vänta i ett litet rastskydd alldeles intill sjön.

// Silvia

Ett stort tack ska du ha!! :)

En annan fråga till...om man går sträcken Kvikkjokk-Saltoluokta norrut, finns det skydd som man kan vänta i om man kommer till båtskutsen innan kl 17? Jag kommer ihåg att jag måste vänta vid Teusajaure i flera timmar innan stugvärden kom och hämtade mig eftersom det var inte 17.00 än, och det regnade hela tiden. Kunde dock vänta i ett litet rastskydd alldeles intill sjön.

// Silvia

vid Laitaure finns det ett vindskydd

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips