Långtidserfarenheter av Klättermusen Gere?

Men en plånka är ju inte en stor bakficka, i min ryms lätt ett halvt a4, storleksmässigt eller en Ipad typ, även om det verkar onödigt att ta med en sån.

Skulle tippa att fickan är 20*30 cm (men nu blir jag osäker, bäst att åka hem och mäta innan jag raljerar för mycket)

20x30 cm = A4 och så stor är den i alla fall inte men som ett halvt = A5 kan den nog vara. Glömde att kolla igår.

Edit: såhär ser mina byxor från sommaren 2010 ut. Jag kan inte minnas att jag behöver öppna någon kardborre för att använda fickan. Jag har sytt några streck som gör att bältet håller sig längst ned i hällorna. Har också bytt till ett annat bälte då jag inte tyckte att remmen som följde med var så bra.

l-1523DK_2.jpg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ok, ja men då verkar dom vara lika stora. ÄR hemma och jobbar nu och vart tvungen att kolla.

Dock verkar inte dina ha kardborre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips