Landsvägskörning i göteborgsområdet

Har någon tips på vart man kan cykla "landsväg" i göteborgstrakten. Måste träna för vätternrundan.
Skulle helst se sammanhängande cykelbanor, eftersom jag inte tycker det är så kul att ligga bland bilar,

Mvh Daniel

Problemet med cykelbanor är att de sällan lämpar sig för hög hastighet. Jag skulle nog satsa på vägar med liten trafik i stället. Sådana finns t.ex. i de östra delarna av Kungsbacka kommun.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Min "bana" tuff kanske inte så lång men givande är Partille Jonsered (Aspen) Lerum Härskogen Härryda Landvetterbacken å Partille igen!
Har hjälpt mig komma i bra form för tempolopp Triahtlon å Vättern!
Tryck på där å ta två varv ngra ggr innan "Rundan" :)

/Janne

Säröbanan

är ju en populär cykelled men det blir lite ryckigt vid vägövergångarna med besvärliga rörhinder..

Väl där nere vid Särö finns många andra alternativ att fortsätta t ex Västgötaleden, Ginstleden, Sverigeleden.

Thure

Vill du träna för vättern runt är mitt tips

att du går med i en cykelklubb. Är själv med i Hisingens cykelklubb och försöker hänga med på rundorna som körs varje vecka. Det brukar köras ett pass tisdag o torsdag kväll samt en längre runda varje söndag. Vi har roligt ihop och alla hjälps åt vid punktering eller andra olycksfall.
Se mer på hemsidan http://www.hisingensck.se/
Vi ordnar förresten Hisingen runt Söndagen den 11 Maj. Hisingen runt är ett motionslopp på 105 km med depåer, massage och översyn av cykel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips