Lampa till UKE ficklampa

Hej!

Jag har sedan många år en ficklampa av märket UKE light 4AA som man kan fästa ett pannband på så att den även kan fungera som en pannlampa.

Nu till frågan, den har slutat att fungera och jag förmodar att det är glödlampan som är trasig och jag finner ingenstans en sådan att köpa.

Har någon tips om vart jag kan hitta en återförsäljare som har glödlampor som passar denna ficklampa?

Jättetacksam för svar!!! =0)

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
f09039_0800.jpg

en sådan?

Min lampa ser inte ut så.

Men den är lite lik, min är större och så har jag köpt till ett pannband som man fäster lampan i dess kardborreband.

Och ja, den är vattentät/dyksäker eller vad man nu kallar det för nåt.
På lampan, som är gul, står det UKE Light 4AA.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
TACK -PaTRiC-

Jag sökte på dykcenter och ringde tillslut ett dykcenter i Gbg...fick hjälp med generalagenten som i sin tur gav mig tel.nr till ett dykcenter på min ort som säljer dessa. Tack så mycket!

Min lampa är samma som denna mini q 40 dyklampa 2.1 watt.
E i Uke står tydligen för industri el. nåt sånt, minns inte förklaringen jag fick med det fanns olika beteckningar för UK lampor iaf.

Jättetack för din hjälp! =0)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.