Lampa till UKE ficklampa

Hej!

Jag har sedan många år en ficklampa av märket UKE light 4AA som man kan fästa ett pannband på så att den även kan fungera som en pannlampa.

Nu till frågan, den har slutat att fungera och jag förmodar att det är glödlampan som är trasig och jag finner ingenstans en sådan att köpa.

Har någon tips om vart jag kan hitta en återförsäljare som har glödlampor som passar denna ficklampa?

Jättetacksam för svar!!! =0)

f09039_0800.jpg

en sådan?

Min lampa ser inte ut så.

Men den är lite lik, min är större och så har jag köpt till ett pannband som man fäster lampan i dess kardborreband.

Och ja, den är vattentät/dyksäker eller vad man nu kallar det för nåt.
På lampan, som är gul, står det UKE Light 4AA.

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
TACK -PaTRiC-

Jag sökte på dykcenter och ringde tillslut ett dykcenter i Gbg...fick hjälp med generalagenten som i sin tur gav mig tel.nr till ett dykcenter på min ort som säljer dessa. Tack så mycket!

Min lampa är samma som denna mini q 40 dyklampa 2.1 watt.
E i Uke står tydligen för industri el. nåt sånt, minns inte förklaringen jag fick med det fanns olika beteckningar för UK lampor iaf.

Jättetack för din hjälp! =0)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips