Vem har försökt övertyga? Det började med en fråga om var man kunde prova, jag försökte bestå med det och sen drog det igång...Om man skriver en massa inlägg om hur fantastiskt det är med barfotaskor, så får man nog tåla en del mothugg. Dom allra flesta kommer aldrig att prova, det är en liten nisch för entusiaster. Därmot ganska jobbigt med folk som absolut vill övertyga alla om sin egen lilla grej.
Jag struntar i vad folk i allmänhet har på fötterna. Men det blir lite knasigt när det framställs som att"vanliga" skor är det normala och att barfotingar är konstiga och t.o.m. skadliga... Skor som de för de mesta ser ut är väl ungefär lika naturligt som silikontuttar. Bara det att de håller sig på utsidan. DET kan jag möjligtvis försöka motbevisa för det är så dumt. Hade gud avsett att vi skulle gå så hade vi nog försetts med utväxter under hälarna och exoskelett under fotsulan.
Det roliga, eller mindre roliga, är väl att "mothuggen" kommer från folk som antingen inte provat eller provat och gjort fel. 😉