Laga lossnad sömtejp?

På min gamla tex mex-jacka har sömmarnas tejpning släppt på ett par ställen.
Är det någon här på forumet som vet något lim som funkar bra för att fästa tejpen igen?

Kan funka

att stryka med strykjärn. Det gjorde jag på min Klättermusen Einride bomullsjacka med OK resultat. Möjligen berode tejpsläppet på tvätt i för hög temperatur?

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tejpning och laglappar klistras med strykjärn eller varmluftpistol på mextex. Proffsen har en ispänna manick, saknas klister efter tvättning kan biten ersättas med en bit spinnackertejp. Det har funkat för ego.

Bara att köpa ny tejp från extremtextil.de eller annat liknande företag om det inte funkar att återfästa tejpen. Lycka till.

//Joel

Jag har testat med strykjärn och det funkade suveränt, tejpen sitter på plats igen! Återigen tack för tipset!

Att köpa ny tejp hade kanske varit ett alternativ om det handlade om väldigt mycket tejp som hade
lossnat och den inte gick att få fast med strykjärn igen. Nu rörde det sig bara om några få cm.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips