Laga GoreTexbyxor?

Hej!

Någon som vet vart man kan lämna in ett par GT-byxor för lagning? Jag bor i Stockholm så något ställe ganska så centralt vore ju trevligt :)

Jag har funderat på att laga dom själv men är lite osäker på hur man ska göra. Nån som vet om det finns en bra beskrivning att "hitta" på nätet? Revan på mina byxor är ganska så liten (5cm) och lokaliserad längst ner på ena benet så det är ingen komplicerad söm som måste till...

Tack på förhand

/Marcus

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
G-tex lagning

Med erfarenhet i bagaget så rekommenderar jag inte G-tex lagningsset, då du är vid resuserna. Finn ett G-tex servisställe, där de är utbildade att laga g-tex och har rätta verktygen och kunskapen.

Lycka till

Johan K

Serviceställe?

Ok, det var nästan det jag misstänkte. Har du någon koll på vart det finns ett sådant? (Om inte så frågar jag på naturkompaniet eller liknande efter ett)

//Marcus

Gör det själv!

Det finns beskrivningar i detta forum (gör det själv). Enklast är att sicksacka över med symaskin och täta med liquisole eller liquiseam.

Tierra har haft sån service om du inte gör det själv.

Instämmer i att lagningslapparna sitter dåligt.

tyvärr så kan jag bara instämma..

skippa lagningsatserna från Gore! gör det själv engligt ovanstående råd ( Liquisole& sick-sack sömn )

/
Hasse

P.S. Har för mej att Friluftsmagasinet ( på Hantverkargatan ) har möjlighet att hjälpa till med rep. av Goretex...

Prova skicka in din brallor till tillverkaren (eller generalagenten). Har en Tierrajacka som nyss varit in på rep. Nu är den som ny

/ms

Gore lagning

Pröva att kontakta Fregatt AB, 0340-386 80. På fel sida landet för dig, men de gör definitivt ett bra jobb.

Naturkompaniet i Gbg hänvisar f.ö. till dom, när det gäller Gore-Tex lagningar.

/Daniel

lagning...

Tackar för alla förslag. Jag ska ta en raid på stan och höra om dom kan repa byxorna annars blir det till att skicka iväg dom!

/Marcus

Gore kundservice

Ring Gore kundservice tel. 0200-213800. Deras jobb är att svara på frågor och hjälpa kunder. Dom bör veta allt om GoreTex.

Per Brune

Laga Goretex

Jag har alltid med en bit av det material som segelmakarna gör segelnummer av. Funkar perfekt och sitter garanterat fast.

Spinnackertejp

Hejsan,

Båtbutiker har rullar med tape för att laga spinnackers med. Fördelen är att det finns massor av färger att välja mellan.
Jag köpte min rulle för runt 70 kronor. Den kom väl till pass när jag lagade revorna efter stegjärnen.

Lycka till

Bengt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips