Lätta sandaler till vandring?

jag tycker mig ha letat i alla frilufts butiker men jag kan nog aldrig hitta ett par lätta, billiga, bra sandaler att ha med på vandringen. Vart finns dom? Är enda alternativet flipflops eller? Man vill ju ha nåt som sitter fast på foten och man kan gå i och som inte kostar 800kr.

Man blir ju lite trött på kängorna när man sitter vid elden på kvällen och skall in och ut ur tältet. Tips?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Letar också efter ett par smidiga sandaler som ska ersätta mina lätta men utslitna Nike Straprunner. Vet inte om Nike tillverkar de längre och om de i så fall fortfarande är lätta(st). Foppatofflor eller liknande är INTE ett alternativ till riktiga sandaler.

Ne foppatofflor är lite beigt. Man vill ju ha sandaler som även kan användas som sandaler när man är hemma och strosar i staden eller motsvarande.

Inte sandaler!

Kanske inte vad du söker efter, men... De här funkar vid paddling, på stranden, att vada med, hopvikbara, hyfsat lätta(ca 259 g), smidiga att ta på/av, men grymt fula. Till det facila priset 9,95 E(globetrotter.de) står jag dock ut med utseendet.

Bilagor

• Tofflor.jpg
    Tofflor.jpg
    57.4 KB · Visningar: 2,021

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips