Hep-Hep. Gör nu istället en en packlista som inkluderar allt, för 2-3 dagars vandring i början på Juli. Med smarrig mat, bränsle, räkna med massor med myggor och regn. Räkna inte med träd. Bekvämt ska det va !! Glöm ingenting. :cool:

Överkurs: Det blir ett långt & kallt vad. Du kommer att skära dig i tummen ganska allvarligt.
Starta gärna en tråd med de förutsättningarna. Här är det OT.

HasseQ

Temp. avstängd
Listan ska innehålla allt som behövs för en mysig helg i skogen, men ingenting som inte strikt behövs. Det gör inget ifall Alexandra sitter där och önskar att hon hade någon extra pryl, så länge hon är torr och varm och mätt och har det mysigt.

Starta gärna en tråd med de förutsättningarna. Här är det OT.

Nope, det är inte alls ot. Bara mkt bättre & mer realistiskt input än tidigare inlägg. Säker på att Alexandra skulle gilla mina förslag mer, regn & myggskydd & golv, och smarrig mat. Ganska bekvämt och nice ! :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nope, det är inte alls ot. Bara mkt bättre & mer realistiskt input än tidigare inlägg. Säker på att Alexandra skulle gilla mina förslag mer, regn & myggskydd & golv, och smarrig mat. Ganska bekvämt och nice ! :)
OT-tjafs (som tyvärr inte går att få stopp på).
Du verkar varken läsa sig tråden eller Alexandras Lighterpack.
FYI: Regn- och myggskydd samt även golv är med.
För normalbegåvade personer är mat no issue på korta utflykter och därmed OT i denna tråd.
Tråden handlar om billig och lätt BASVIKT.
För trådens bästa kommer jag inte att svara på fler OT-inlägg.
Mod får gärna rensa allt OT-tjafs så tråden blir läsbar för de verkligt intresserade.

Åhhh, jag som tänkte kolla igenom alla inläggen och komma med tips. Nu tappade jag sugen, efter att ha läst inläggen på denna sjätte sida...

Åhhh, jag som tänkte kolla igenom alla inläggen och komma med tips. Nu tappade jag sugen, efter att ha läst inläggen på denna sjätte sida...
Sorry, Totteman, precis vad jag försökt få stopp på men det blir ju bara ännu mer tjafs om man försöker och inte lyckas. Snälla, tappa inte sugen utan hjälp oss att få denna tråd på rätt köl igen. Frågan är ju superintressant och du är väldigt erfaren.

Mod får som sagt gärna rensa tråden från OT, inkl. mina egna.

Sorry, Totteman, precis vad jag försökt få stopp på men det blir ju bara ännu mer tjafs om man försöker och inte lyckas. Snälla, tappa inte sugen utan hjälp oss att få denna tråd på rätt köl igen. Frågan är ju superintressant och du är väldigt erfaren.

Mod får som sagt gärna rensa tråden från OT, inkl. mina egna.
Hmmm, om det är 5 sidor med inlägg borde det finnas någonting med substans så att TS får de svar som efterfrågas. Nja, du övertygar inte mig ännu @joanna men jag förstår vad du menar. Intressant ämne. Jag får sova på saken...

Föreslår att vi fortsätter att lämna förslag under tydliga rubriker, se t ex inlägg 7-11 på första sidan. Då blir de enskilda utrustningsdelarna lättare att hitta för den som letar efter något särskilt (och för Kim, som lägger in ev. uppdateringar i Lighterpack)

Svårmodererat detta, har inte tid och ork att ta mig igenom och bedöma nu. Försök komma i spåret igen, och ignorera försök till ny urspårningar - allas åsikter, besserwissrande och inlägg behöver inte bemötas!
Det brukar fungera bra att svara och kommentera på sakfrågan, dvs det som TS är ute efter. Jag håller med om att alla inlägg inte behöver kommenteras. Däremot kan de rapporteras, och då kan admin agera..kanske rent av ta i med hårdhandskarna, UTAN att behöva läsa allt.

Min uppmaning är alltså att rapportera sådant som är personliga påhopp och ifrågasättanden som kan anses kränkande.

Dvs...håll er till ämnet! Göd inte de som tar energi!

Men vad säger du @Totteman .. Om du fick med dig exakt det som står på listan plus mat och vatten på en tredagarstur i slutet av maj..

Vad hade du saknat mest?
Är det något på listan du inte hade använt?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips