Lätt hundvattenskål som är hopfällbar

Jag letar efter någon lätt ihopfällbar skål på 0,5-1l. Har just nu sån där typiskt gummiskål man kan fälla upp men den väger kring 150g eller så.
Borde ju gå att hitta ngt man kan fälla ihop och ligger på typ 50g eller helst ännu mindre?
Typ som en ihopfällbar diskbalja från tex Sea to Summit, de finns bara i 5l och 10l tyvärr.

Sea to summit har ju x-plate och x-bowl som båda är hopfällbara och rymmer de volymer du önskar, sen är frågan om de är tillräckligt lätta..

Hittar du en mjuk flaska (typ platypus) som kan stå av sig själv och har tillräckligt bred botten så kan man klippa av överdelen för att få en ganska lätt skål..

Jag hade också gummiskål innan jag köpte en Ruffwear som är helt perfekt. Jag köpte den på XXL men jag hittar den inte på deras sida längre, kan hända att de har några ex kvar i butik.

Underbart! Tack ni, den från Ruffwear är just som jag föreställde mig fast de var inte heller super lätta. men nu fick jag lite ledtrådar.

Funkar faktiskt till nöds med en plastpåse typ hundbajspåse. Jag använder i friluftssammanhang annars ett par matskålar av plast varav en med vattentätt lock till vår hund.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips