Läser ni läsare prylsidan?

Tänkt på detta ibland då jag själv glömmer titta in på prylsidan då jag behöver något ibland.
Läser ni prylsidan om ni ska köpa/sälja något?
Många gånger kan man köpa beg om man vill satsa på kvalitet och ändå göra en hygglig affär.
Jag har själv försökt att sälja ett par kängor av märket Viking Hunter high GTX i storlek 42 men inte fått ett ända svar.
Man tycker att att en sådan känga för 1200:- i nyskick skulle locka de som behöver och det måste ju finnas många som läser Utsidan?
Glömmer man kanske titta in på prylsidan trots allt, eller hur gör ni?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har haft rätt så många annonser där, men typ samma resultat som dig...På blocket däremot visslar det bara till så är dom sålda...
 
Har köpt ett par saker här på Utsidans prylmarknad men att sälja går betydligt trögare än på Blocket.

Bra att det finns en ruta med några ord om aktuella säljobjekt t ex på Utsidans förstasida. Men jag går oftast in på Utsidan via de aktuella foruminläggen.

Thure
 
Japp kollar ständigt prylmarknaden om jag är på jakt efter något. Ett par viking hunter behöver jag dock inte. Köpte nyss en sak faktiskt via prylmarknaden här.

Mvh Johannes
 
Som med allt annat man köper på distans är det enklare då det inte handlar om storlekar. Jag köper mycket saker på nätet men inte just skodon för att jag vill prova först. Omaket att prova och returnera (om det är en webshop som tillåter det) har hitills gjort att just skor köper jag över disk. Enklast är ju att nätköpa prylar som bara finns i en storlek/variant då det inte kan bli fel med passformen, pga oprovat.

/Patrik
 
Kollar prylmarknaden regelbundet och tycker det är bra på många sätt både miljö och pengamässigt att köpa beg när det funkar, som näms ovan är just skor väl det enda jag inte skulle köpa på distans av just de orsaker som anges men annars är det bra.
 
Jag har också gjort flera köp via Utsidan. Ett par försäljningar har jag också lyckats med även om jag var tvungen att pruta en hel del. :)

Håkan F
 
Även jag kollar Prylmarknaden vid behov, men som flera varit inne på är chansen inte så stor att skor och kläder som dyker upp också råkar ha rätt storlek (och form).
 
Har sålt ett par tält. Har varit skönt att kunna lita på köparen utan att ta till extra säkerhetsåtgärder(jag vet, säkra betalningar behöver inte vara krångligt men det känns så gôtt att kunna köra: "Jag slår en signal när jag skickat grejerna så Swishar du pengar" "Jajamen, det blir bra!")

När man läser så mycket om diverse bedrägerier så är det roligt att kunna våga vara lite "naiv" - och det funkar!(än så länge iallafall, fortsätter gärna ha det så tills jag få anledning att ändra mig...:) )
 
Absolut.
Har köpt och sålt en del där, men måste instämma i vad ovanstående skriver angående försäljning av utrustning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Alltför ofta läser jag Kläder 20

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.