Längd på skridskorna?

Hej! Ny här på forumet.
Har varit in på sidan Skistart.com för att beställa ett paket med långfärdsskridskor. Men jag blir inte klok, för de olika paketen kar olika längder på sina skridskor? Vissa paket kan man inte välja läng på skridskorna över huvud taget, vissa paket har längderna 43, 45 och 48 och välja mellan och en del har länderna 45, 50 och 55 och välja mellan. Samtliga med bindning och lös häl. Vad ska man välja?? Är 1,90 lång och har 46 i skor.

/Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det kan man verkligen fråga sig! I "Om Oss" får man ingen ledning. I förteckningen över skridskor på marknaden finns varken Skyllermarks, Lundhags, Pikmakar'n eller Siljan Skate presenterade. Tveksamt menar jag.

Det kan man verkligen fråga sig! I "Om Oss" får man ingen ledning. I förteckningen över skridskor på marknaden finns varken Skyllermarks, Lundhags, Pikmakar'n eller Siljan Skate presenterade. Tveksamt menar jag.

I egenskap av lite prylgalen så blev jag också förvånad.

Dom rekommenderar Isvidda. För 30 år sedan var Isvidda nog en bra skridsko. Jag har varit med på turer där det funnit dom som tappat skridskorna ett antal gånger och det har varit just ”nya” Isvidda. Frambindningen på dessa Isvidda är med mina värderingar kass.

Isvidda är nog den sämsta skridskon som finns att köpa där jag bor.

Per (förkyld därför inne idag)

Någon sida (minns inte då jag googlade) sa "skostorlek" + 7 cm = skenlängd, så med skor i storlek 40 rekommenderas skenlängd 47 cm.
För långa skridskor snubblar man lätt på som ovan men ger bättre fart för den som behärskar.
Stadium.se har omvänt, dvs skostorleksintervall (ganska stora intervall) som rekommendationer för resp skenlängd

/Patrk, med löshäl och omkring 50 cm skena

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips