Lämna in Lundhagskänga till skomakare?

Hej!
Jag har ett par Lundhagskängor som jag är väldigt nöjd med. Nu är det så att på en av kängorna har en sömn gått sönder, vilket resulterat i att en skinnflärp sitter lite löst. Ingen stor grej, men bäst att fixa tänker jag förstås så att det inte blir värre. Och naturligt vore så klart att skicka kängan till tillverkaren. Men då kommer det ta minst någon månad, särskilt så här under högsäsongen för vandring (det har jag erfarenhet av). Och jag vill ju ut igen om ett par veckor.

Så min fråga, vågar man lämna in dom till någon skomakare? Någon som har tips på någon bra pålitlig? I Stockholms-trakten.
 
Kan inte rekomendera nån speciell skomakare men naturligtvis kan du lämna in din känga hos en sådan. Kolla med exempelvis Naturkompaniet eller annan butik vart dom vänder sig vid reklamationer/reparationer.
//Per
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kolla med Lundhags om de känner till bra skomakare i Sthlm.
När jag skulle laga mina kängor gav de mig namnet på en skomakare här i Linköping.
 
Rekommenderar verkligen dessa herrar http://www.sodermalmskonyckel.se

Har låtit dem göra jobb med mina jörnkängor och lundhagskängor med ypperligaste resultat.
Är otroligt nöjd med deras arbete och gillar dem skarpt.

Att fixa en söm är en enkel biff för vilken skomakare som helst. Men alla har inte rätt maskiner för grova skodon.
 

gro

Avslutat
Ett annat bra sätt är att kolla vilka i din stad/by/samhälle som har mästar- eller gesällbrev från skomakarförbundet. Bättre kvalitetsgaranti än lösa råd och rykten. Lundhags har ju också såklart koll.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

gro

Avslutat
Har inte kontaktat Lundhags ännu, men vågar nog lita till tipset från Blomberger. Tack för det!

Ja, på deras hemsida står det till och med: "Vi är innehavare av Mästarbrev
respektive Gessälbrev vilket innebär att vi är certifierade skomakare genom Sveriges Skomakarmästarförbund."

Typiskt bra! :)
 
Jag mailade Lundhags och de svarade att skicka hit de så fixar vi det. Sagt och gjort, det var en söm på mina också och jag tror han fixade det med vändande post....gratis dessutom :) Tack igen
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.