Läget i Sarek

Läget

har lagt in några bilder på min blogg. Är lite svårt att säga hurvid jokkarna är vadbara när man flyger. Men det var eh del vandrare i dalarna och de hade kanonväder. Skulle kunna ana att det blev mycket vatten denna vecka........

Tack för svaret!

Kom precis hem från vandringen och det var perfekt vandring hela vägen från Akka - genom sarek - ut mot Tarralouppal och sen ner till Kvikkjokk. I början av Algavagge vid renvaktarstugan och ett par kilometer vidare var det enda stället där det var så pass med snö att det ens är värt att nämna, men hårdpackat. Inga av vaden var svåra heller.
Vädret var helt perfekt!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skor mm

Hej
Nog skulle jag ta kängor med högre skaft men det är ju en smaksak....

I dag är det bara +7-8 grader i Jmk fjällen så nog tycker jag man bör ha med sig varma kläder, kanske inte direkt vinterjackan men i vart fall en bra tröja som extra plagg när man stannar osv..

Väcker lite liv i tråden. Vi ska vandra i Sarek från lördag den 18:e och 7 dagar framåt. Är det någon som har en färsk rapport på läget där uppe?

Ursäkta om jag kapar tråden, men hellre det än ännu en "Sarek" tråd i forumet.

Är det någon som vet om bron över Kukkesjokka finns kvar?
Jag hittade någon gammal trå (från 2003/2004) här på utsidan där det stod att den eventuellt skulle försvinna. Tyvärr hittade jag inget definitivt svar på om den verkligen försvann eller inte. Är det någon som vet hur läget är?

Kvar

Det var tal om rivning, men den repades och skall vara kvar ett tag till. Har dock inte hört om den just idag är kvar...men det borde nog har hörts här om den var borta. Tyvärr kollade vi bara bron vi Alkajaure i helgen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips