Ladda minne i Legend/Vista

Re: Re: Ladda mer minne?

Allt är sålt. På instrumentbrädan i bil är absolut på gränsen för att vara användbart avstånd. Det var också en anledning till att jag bytte till GPS V. Horisontell/vertikal visning, belysning i många nivåer och knappar på framsidan (dessutom belysta) är också bättre i fordon. Vista/Legend fungerar bäst i handen men kolla själv.

Re: Re: Re: Ladda mer minne?

Har du koll på om det finns några beg. legend/vista på marknaden? Vad fick du för din vista? Du skrev att du köpte en GPS V, vilken är det?

Tack för dina råd, nu är det väl upp till mig att fatta ett beslut? Frugan börjar bli trött på mitt ständigt sökande efter nya prylar.

simon

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Garmin GPS V

storspov; sa:
Har du koll på om det finns några beg. legend/vista på marknaden? Vad fick du för din vista? Du skrev att du köpte en GPS V, vilken är det?

Jag har svårt att tro att utbudet av begagnande eTrex Visa är så stort, för det är nog inte så många som byter ännu, så vida inte vederbörande hamnat i penningknipa.
Beträffande Garmin GPS V så kolla på följande länkar http://tvnav.com/gps5.html
http://www.garmin.com/products/gps5

Per Brune /fortfarande Garmin 12CX ägare

Re: Re: Re: Ladda mer minne?

PR; sa:
Har ingen aning om hur stor grundkartan är i Garmin men gissar att det ligger någonstans uppemot 8MB. 24MB är bra men om det fanns skulle jag vilja ha minst 40MB. Då kan man ladda hela den karterade delen av Sverige i MetroGuide Europe.

600 MB vore bättre, för då får hela Europakartan plats.
Jag begriper inte varför Garmin fortfarande tramsar med att ha fasta minnen, i sina små mottagare, när det finns minneskort på åtminstone 128 MB redan. Större blir de, dessutom.

Med ett externt kort, som antingen fungerar som ett memory stick, eller kan sättas in i en USB-ansluten laddare, slipper de ju dessutom att sätta något annat än den vanliga serieporten på mottagaren.

Märklig konstruktionsfilosofi.
Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips