Kungsleden på en dag!

Jag borde kanske kalla mitt rekordförsök för "kombinationsvandring" eftersom det innehåller flera moment, som i triathlon. Men det ena behöver inte utesluta det andra, även om askes och kamp mot väder och vind inte kommer att vara så framträdande drag. Någon tältslagning eller övernattning under bar himmel blir det heller inte fråga om. Men den totala överblicken av den berömda vandringsleden under en och samma dag innebär ett plusvärde.
 
Jag förstår att du syftar på Grieg och "I bergakungens sal" ur Peer Gynt. Men jag har nog inte tid att besöka några grottformationer under min kombinationsvandring, om det nu finns några längs färdvägen.
 
Jag funderar på att betvinga något vadställe och eventuellt göra en kortare klättring i bergigt parti, svårighetsgrad 3, eftersom jag har viss vana. Men tiden får bestämma vad jag hinner med, förutom flygning och fotvandring i kombination.
 
Jag har läst om 1:a inlägget + dina svar i tråden. Jag begriper fortfarande inte vad det är du ska göra... Flyga längs kungsleden tar väl nästan en halv dag bara det med tankning etc. Sen ska du hinna gå vissa bitar också, hur långa bitar har du tänkt gå?
 
En viktig aspekt gällande rekordbiten är ju att det ska vara möjligt, om än svårt, för någon att slå rekordet.
Om en del är helikopterflygning, hur begränsas denna? kan man vandra 1 km, flyga helikopter för att sedan vandra sista kilometern och då få med sitt namn istället för ditt i GBWR?
 
Själva rekordförsöket kan nog sammanfattas i "En dag på Kungsleden" utan att det uppstår någon koppling till bröderna Marx och deras fantastiska filmer om "en dag på..." osv. Rekordet innebär en möjlighet att dokumentera Kungsleden i bild under en och samma dag - i sig ett svårslaget resultat och värd en plats i Rekordboken. Om jag vandrar & flyger är egentligen av underordnad betydelse.
 
Intressant idé. Jag har själv tänkt försöka teleportera mig från Abisko till Hemavan, eller kanske från Hemavan till Abisko. Vad tror ni; vilket håll är egentligen bäst? Experimenten är redan igång, i ett lab i Schweiz förstås http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article23629.ece :)
Ang teleportering så ligger den utanför min framställning, men jag skulle kalla det för "metafysiskt objekt i det logiska rummet", och då är det fritt fram för var och en att teleportera sig. För egen del föredrar jag nog att flyga helikopter längs Kungsleden. Risken är annars stor, att hamna nere i Skåne.
 
Tyvärr hinner jag inte blogga
Skaffa ett headset till satellittelefonen och prata in bloggen till någon som omedelbart lägger upp den. Realtidsblogg från fjällen! Kombinera med hjälmkamera, GoogleEarth, sekunduppdaterade waypoints via bloggen, du kan ta använda din relä-bloggare till att ta emot frågor så kan du chatta under rekordförsöket.
Gör det hela under FJ Classic och försök att få Öppna Kanalen att sända lie. Eller ja, helst Discovery, men vi ska vara realistiska... Försök att få träffa lite friluftsprofiler på vägen. Kanske se hur mycket röding du kan få på nittio sekunder i tio olika jokkar?
Jävligt fräscht projekt, väldigt idag liksom... Även om jag inte för mitt liv kan förstå hur det kan bli ett rekord.
 
... Försök att få träffa lite friluftsprofiler på vägen. Kanske se hur mycket röding du kan få på nittio sekunder i tio olika jokkar?
Jävligt fräscht projekt .
Jag gillar Ditt tekniska upplägg, men det är kanske mer realistiskt att se hur många rödingar jag kan få på två minuter, eller samtala med fjällprofiler i nittio sekunder. Min brådska ger dem kanske ett mervärde, när de själva kan ta det lugnt och njuta av vandringen. "Njuta" är förmodligen överord i mitt projekt, när jag skall försöka bli rekordinnehavare på distansen 45 mil kungsled.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Folkhem Kungsleden på 3 veckor, Hemavan-Abisko Fjällvandring 16
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
ojhsmith Nybörjare på Kungsleden i September Fjällvandring 29
Lofoten - Møring Islagte båtkryssinger på Kungsleden? Fjällvandring 2
Spof Kungsleden på 16 dagar Fjällvandring 40
cnygardh Ses vi på Kungsleden i höst? Fjällvandring 11
dibblah Snö på Kungsleden? Fjällvandring 4
LundbergOscar 4 tonåringar på kungsleden Fjällvandring 5
fjording Skicka mat med Bussgods på Kungsleden Fjällvandring 14
Daggstänk Bilplats till Kungsleden på Tisdag finnes. Fjällvandring 0
aksello vad finns det för utbud på butikerna längs kungsleden och hur är priserna? Fjällvandring 5
Pelia Sträcka på Kungsleden? Fjällvandring 11
Jörgen Fjaderlatt.se Yngst på Kungsleden Fjällvandring 10
Carfre Tips till en förstagångsvandrare på väg mot Kungsleden Fjällvandring 23
MarieC Kortare vandring på Kungsleden? Fjällvandring 9
Ljung_dalen Otrevligt på Kungsleden Fjällvandring 4
Petri Niemelä Finaste stället på kungsleden? Fjällvandring 14
Solitere Vandra eller båt, Jäkkvik Norrut på Kungsleden? Fjällvandring 5
DanielK Nybörjartur vecka 31 på Kungsleden Fjällvandring 8
nilssa Kungsleden på fredag! Fjällvandring 11
antonson Första gångsvandring på kungsleden Fjällvandring 10
chinerunner Kungsleden på snöskor. Fjällvandring 16
Jonik Tips på upplevelser runt Kungsleden Fjällvandring 6
maskon Kungsleden på snöskoter Fjällvandring 3
Geoff Kungsleden på Snöskor? Fjällvandring 2
lizardking Kungsleden i mitten på april Fjällvandring 1
andrevs Snabbast på Kungsleden Fjällvandring 1
7377 Vandring på Kungsleden Fjällvandring 6
kungsleden Gas på kungsleden? Fjällvandring 3
loppisen Kungsleden-hur tidigt på sommaren? Fjällvandring 5
CB Rekordet på Kungsleden Fjällvandring 30
Köpa mat på Kungsleden Fjällvandring 6
Apelsinjos Vistasdalen - gå i vilken riktning? Fjällvandring 17
Fotmannen Någon med erfarenhet av södra Kungsleden (Sälen - Åre) Fjällvandring 20
suxxid Gå runt/vada över vattendrag längst Kungsleden Fjällvandring 35
Nallo_Gus Abisko - Nikka utanför Kungsleden Fjällvandring 5
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
ArcBird Kungsleden, Abisko - Kebnekaise Fjällvandring 0
Sussilull Träningsupplägg inför Kungsleden Fjällvandring 14
Mediumviktsvandraren Kungsleden, Abisko-Kvikkjokk augusti-september 2022 Fjällvandring 36
Lindamariaerika Kungsleden 2022- planering Fjällvandring 26
brigas dyr båttransport längs Kungsleden? Fjällvandring 54
Anneliandersson Tältplatser norr om Kungsleden Fjällvandring 9
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
coffee_hiker Kungsleden - Glutenfri / Gluten Free Fjällvandring 14
coffee_hiker Kungsleden - Granskning av resplanen Fjällvandring 18
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
Sickansmatte Gröna bandet med hund men undvika Kungsleden Fjällvandring 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.