Jag borde kanske kalla mitt rekordförsök för "kombinationsvandring" eftersom det innehåller flera moment, som i triathlon. Men det ena behöver inte utesluta det andra, även om askes och kamp mot väder och vind inte kommer att vara så framträdande drag. Någon tältslagning eller övernattning under bar himmel blir det heller inte fråga om. Men den totala överblicken av den berömda vandringsleden under en och samma dag innebär ett plusvärde.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kungsleden på en dag!
- Trådstartare Weranda
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Hade du tänkt att det ska omfatta fler grenar än gång och helikopterflygning?Jag borde kanske kalla mitt rekordförsök för "kombinationsvandring" eftersom det innehåller flera moment, som i triathlon.
Senast ändrad:
Jag har läst om 1:a inlägget + dina svar i tråden. Jag begriper fortfarande inte vad det är du ska göra... Flyga längs kungsleden tar väl nästan en halv dag bara det med tankning etc. Sen ska du hinna gå vissa bitar också, hur långa bitar har du tänkt gå?
En viktig aspekt gällande rekordbiten är ju att det ska vara möjligt, om än svårt, för någon att slå rekordet.
Om en del är helikopterflygning, hur begränsas denna? kan man vandra 1 km, flyga helikopter för att sedan vandra sista kilometern och då få med sitt namn istället för ditt i GBWR?
Om en del är helikopterflygning, hur begränsas denna? kan man vandra 1 km, flyga helikopter för att sedan vandra sista kilometern och då få med sitt namn istället för ditt i GBWR?
Intressant idé. Jag har själv tänkt försöka teleportera mig från Abisko till Hemavan, eller kanske från Hemavan till Abisko. Vad tror ni; vilket håll är egentligen bäst? Experimenten är redan igång, i ett lab i Schweiz förstås http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article23629.ece 
Själva rekordförsöket kan nog sammanfattas i "En dag på Kungsleden" utan att det uppstår någon koppling till bröderna Marx och deras fantastiska filmer om "en dag på..." osv. Rekordet innebär en möjlighet att dokumentera Kungsleden i bild under en och samma dag - i sig ett svårslaget resultat och värd en plats i Rekordboken. Om jag vandrar & flyger är egentligen av underordnad betydelse.
Jag har lite svårt att se vem som ska orka se en så lång film.
Ang teleportering så ligger den utanför min framställning, men jag skulle kalla det för "metafysiskt objekt i det logiska rummet", och då är det fritt fram för var och en att teleportera sig. För egen del föredrar jag nog att flyga helikopter längs Kungsleden. Risken är annars stor, att hamna nere i Skåne.Intressant idé. Jag har själv tänkt försöka teleportera mig från Abisko till Hemavan, eller kanske från Hemavan till Abisko. Vad tror ni; vilket håll är egentligen bäst? Experimenten är redan igång, i ett lab i Schweiz förstås http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article23629.ece![]()
Skaffa ett headset till satellittelefonen och prata in bloggen till någon som omedelbart lägger upp den. Realtidsblogg från fjällen! Kombinera med hjälmkamera, GoogleEarth, sekunduppdaterade waypoints via bloggen, du kan ta använda din relä-bloggare till att ta emot frågor så kan du chatta under rekordförsöket.Tyvärr hinner jag inte blogga
Gör det hela under FJ Classic och försök att få Öppna Kanalen att sända lie. Eller ja, helst Discovery, men vi ska vara realistiska... Försök att få träffa lite friluftsprofiler på vägen. Kanske se hur mycket röding du kan få på nittio sekunder i tio olika jokkar?
Jävligt fräscht projekt, väldigt idag liksom... Även om jag inte för mitt liv kan förstå hur det kan bli ett rekord.
Jag gillar Ditt tekniska upplägg, men det är kanske mer realistiskt att se hur många rödingar jag kan få på två minuter, eller samtala med fjällprofiler i nittio sekunder. Min brådska ger dem kanske ett mervärde, när de själva kan ta det lugnt och njuta av vandringen. "Njuta" är förmodligen överord i mitt projekt, när jag skall försöka bli rekordinnehavare på distansen 45 mil kungsled.... Försök att få träffa lite friluftsprofiler på vägen. Kanske se hur mycket röding du kan få på nittio sekunder i tio olika jokkar?
Jävligt fräscht projekt .
Liknande trådar
- Svar
- 9
- Visningar
- 4 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg