Kullaleden upplägg

Hej, jag och två vänner brukar vandra i Alperna en vecka varje sommar men i år, pga corona, vill vi upptäcka Sverige. Vi funderar på Kullaleden 7 mil. Om vi vill ha 3 övernattningar längs vägen bör vi gå ca 2,5 mil/dag. Har ni tips på de mysigaste övernattningsställena (ej tält)? Sen har vi funderingar på transporten då vi har bilen med oss och gärna slipper bära all packning (vi har självklart ryggsäck med matsäck, vatten, regnkläder etc). Vår fundering just nu är att efter varje vandring - ta taxi/buss/tåg tillbaka till bilen och köra den tillbaka dit vi just gått....och sen göra så varje sträcka. Tar gärna emot tips hur vi löser detta :)
 
Vandra.se har ju transporter av bagaget mellan boenden. Om man vill ha med sig finkläder till kvällarna. Så kan de även boka in er på fina hotell längs med vägen. Jag brukar också vandra i Europa, men pga Corona så tänker jag ta Kullaleden i år. Övernattningar i Arild, Mölle, Höganäs och så i Helsingborg.
Så ställ bilen i Ängelholm och ta tåget tillbaka dit när ni kommit till Helsingborg.
 
Vandra.se har ju transporter av bagaget mellan boenden. Om man vill ha med sig finkläder till kvällarna. Så kan de även boka in er på fina hotell längs med vägen. Jag brukar också vandra i Europa, men pga Corona så tänker jag ta Kullaleden i år. Övernattningar i Arild, Mölle, Höganäs och så i Helsingborg.
Så ställ bilen i Ängelholm och ta tåget tillbaka dit när ni kommit till Helsingborg.
Tack! Har mejlat dem nu och frågat om transport av bagage. Hoppas att de kan hjälpa till trots att jag inte bokar vandring genom dem.
 
En lösning som vi tillämpat vid vandringar är ställ en cykel vid målet, bestäm vem som skall cykla och hämta bilen och så hoppar man bock med bil och cykel.

go tur
 
Finns ju rätt mkt B&B campingstugor på campingar och liknande. Cykelvarianten dvs parkera cykeln på varje etappmål och ta bil till etappmålet samt bo alla nätter på samma ställe skulle kunna funka.

När vi gjorde en dagsvandring här för två somrar sedan hade jag med inlines och åkte tillbaka till bilen med dem.

Thure
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.