Kudde

Kanske läge för ett litet syprojekt. Jag funder själv på en örngottspåse med ena sidan i tunn mjuk fleece ock andra i t ex poplin med lagom plats för dunjackan.

Thure
 
Tycker konstruktionen syns bra i klippet jag länkade till förut. Skulle nog inte kunna ta tydligare bilder.

Hittade de här uppgifterna.
Width 46cm
Length 36cm

Minns att den var mindre än jag förväntat mig. Måtten är nog i helt impotent tillstånd. Är glad att jag tog den stora. Skulle inte vilja ha mindre.
 
Alla Sea to summit liggunderlag har ett pillow lock system. Då slipper man det problemet.
Det verkar vara det enda företaget som tänkt på det här problemet. 👏🏻
Jag har ett thermarest xtherm och en billig kinakopia av en sts-kudde. Funderar på att sy ett slags överdrag till huvudändan av liggunderlaget med en ficka i, där man kan stoppa i en kudde eller nåt annat. 😊
 
Är du nöjd med ditt thermarest xtherm? Just thermarests är kända för att vara halkiga. Jag gillar inte de just för att man glida av lätt under natten när man rör sig och så själva prasslandet. Hur som helst ett slags överdrag över huvudändan kan vara lösningen.
 
Är du nöjd med ditt thermarest xtherm? Just thermarests är kända för att vara halkiga. Jag gillar inte de just för att man glida av lätt under natten när man rör sig och så själva prasslandet. Hur som helst ett slags överdrag över huvudändan kan vara lösningen.
Jag är jättenöjd med mitt liggunderlag . Tycker inte att det vare sig är särskilt halt eller att det prasslar. Fast jag har ju ett large som nästan tar upp hela innertältet. Eftersom det är så stort så halkar man inte av lika lätt. Det är bara kudden som far iväg. ☺️
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bico Liggunderlag, sovsäck och kudde Bo och sova 8
Jennuska Kudde Bo och sova 11
Skogsakuten Bra kudde? Bo och sova 10
desireman Söker prisvärd lätt kudde! Bo och sova 26
mindful Sidenlakan samt lätt kudde Bo och sova 0
hiko kudde Bo och sova 8
plaskdaja Använder ni kudde när ni tältar? Bo och sova 34
lassebrun Kudde? Bo och sova 13
Jörgen Fjaderlatt.se Flex Air kudde? Bo och sova 7
lignell01 Kudde Bo och sova 14

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...