Kudde

Kanske läge för ett litet syprojekt. Jag funder själv på en örngottspåse med ena sidan i tunn mjuk fleece ock andra i t ex poplin med lagom plats för dunjackan.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tycker konstruktionen syns bra i klippet jag länkade till förut. Skulle nog inte kunna ta tydligare bilder.

Hittade de här uppgifterna.
Width 46cm
Length 36cm

Minns att den var mindre än jag förväntat mig. Måtten är nog i helt impotent tillstånd. Är glad att jag tog den stora. Skulle inte vilja ha mindre.

Alla Sea to summit liggunderlag har ett pillow lock system. Då slipper man det problemet.
Det verkar vara det enda företaget som tänkt på det här problemet. 👏🏻
Jag har ett thermarest xtherm och en billig kinakopia av en sts-kudde. Funderar på att sy ett slags överdrag till huvudändan av liggunderlaget med en ficka i, där man kan stoppa i en kudde eller nåt annat. 😊

Är du nöjd med ditt thermarest xtherm? Just thermarests är kända för att vara halkiga. Jag gillar inte de just för att man glida av lätt under natten när man rör sig och så själva prasslandet. Hur som helst ett slags överdrag över huvudändan kan vara lösningen.

Är du nöjd med ditt thermarest xtherm? Just thermarests är kända för att vara halkiga. Jag gillar inte de just för att man glida av lätt under natten när man rör sig och så själva prasslandet. Hur som helst ett slags överdrag över huvudändan kan vara lösningen.
Jag är jättenöjd med mitt liggunderlag . Tycker inte att det vare sig är särskilt halt eller att det prasslar. Fast jag har ju ett large som nästan tar upp hela innertältet. Eftersom det är så stort så halkar man inte av lika lätt. Det är bara kudden som far iväg. ☺️

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips