Rubriken är missvisande jag trodde det handlade om en bensträckare med lite tips på rörelser eller något utflyktsmål.
Jag skulle ta med en lite kraftigare "engångs"räddningsfilt i Myllar kollat på var det finns ett vindskydd som tex går att elda vid osv,minsta tarp man har.
Åkt en sväng förbi någon kompis släkt eller dylikt.
Sedan beror det på om det är racer,trecking eller någon enklare cykeltyp hur långt man kommer med den träningsbakgrund man har.
Vid tex vätten rundan så är ju 30 mil ok med lite mat ev kompletterad med en tupplur om man har racer och tränat ca 100 mil innan.
När jag cyklade lite mer var 10 mil på en racer ok med 1-2 ca 15 min paus vid en sjö tex lite egen tillverkad energi kaka.
På cykel är byxor med bra skum viktigt har man ej provat de bästa som även går att byta ut på vissa märken tror man att problemet med att få ont ej går att lösa,samt att ställa in cykeln och ha en sadel som passar dig,och ändra sittställning för att avlasta och stå upp och trampa i bland.
När man var "ung"hade man endast yllebyxor med sämskin och sadel i läder och kunde kör 18 mil tur med några smörgåsar på vägen och Lite vatten under V-runda träningen.Var en "fin"backe upp från Ulricehamn upp mot Jönköping samt Kleva i Husqvarna(med åtdragna klipps utan paus efter 16 mil) och 2 mil till som ned varvning.