Kopiera i Sundsvall?

En dum fråga, men jag har inte lyckas hitta ett svar själv.

Vet någon var man kan göra hyfsade färgkopior i Sundsvallstrakten? Jag har tänkt kopiera kartblad och laminera för vattentålighet. Det får gärna vara billigt. I Göteborg vet jag flera ställen, men nån som vet något i Sundsvall? Har bott utsocknes för länge.

(Det är fortfarande tillåtet att kopiera enstaka exemplar för eget bruk eller?)

Tack!
 
millimeter; sa:
En dum fråga, men jag har inte lyckas hitta ett svar själv.

Vet någon var man kan göra hyfsade färgkopior i Sundsvallstrakten? Jag har tänkt kopiera kartblad och laminera för vattentålighet. Det får gärna vara billigt. I Göteborg vet jag flera ställen, men nån som vet något i Sundsvall? Har bott utsocknes för länge.

(Det är fortfarande tillåtet att kopiera enstaka exemplar för eget bruk eller?)

Tack!

Aloha,

Det finns en superb karta att hämta dock är det ett lite crux bara...
Kartan ligger på ca 10 meter djup strax utanför oxviken norr om holmöbrygga. Jag var där med kajaken i helgen då en kastvind tog kartan och den sjönk som en sten!
Men den var snyggt laminerad så den fungerar säkert trotts att den legat i vattnet. Oom du får upp den får du behålla den.
 
graylingman; sa:

Tack för tipsen, jag har dock såklart redan kollat på Eniro. De som listas där gör säkert bra kopior men verkar (av hemsidor etc) inte vara av typen Ink'n'art eller Kåppyrajt i Göteborg där jag varit. Jag har t ex velat scanna foton några gånger och har då hittat proffslabb som visserligen scannar men för tiodubbla priset mot för andra ställen jag hittat.

Men om de (på Eniro) gör snabba enkla billiga färgkopior åt privatpersoner så vore det såklart toppen?

(Jag ställer alltså frågan här just för att få reda på vilka ställen som ligger på rätt nivå, inte för att att jag inte orkar googla.)

MvH
 
Loranga; sa:
Det finns en superb karta att hämta dock är det ett lite crux bara...
Kartan ligger på ca 10 meter djup strax utanför oxviken norr om holmöbrygga. Jag var där med kajaken i helgen då en kastvind tog kartan och den sjönk som en sten!
Men den var snyggt laminerad så den fungerar säkert trotts att den legat i vattnet. Oom du får upp den får du behålla den.

Jag var på Åstön härom dagen, men simmade inget. Men vad gjorde du i kajaken med en fjällkarta? För det är en sån jag är ute efter! :p
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bananmannen Kopiera kartor. Navigering 2
anders.b.k Kopiera minneskort? Navigering 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.