Kombinerad ryggsäck/rullväska

Hejsan!

Är på jakt efter en kombinerad ryggsäck/rullväska. Har tittat och klämt lite på Ospreys Sojourn 80liter som känns vettig http://www.ospreyeurope.com/se_sv/view-by-series/travel/sojourn-80.
Men jag undrar ifall det finns andra modeller med samma funktion som jag bör titta på och jämföra med först innan jag slår till. Jag har läst lite blandade recensioner om just Sojourn där vissa verkar verkar väldigt nöjda medan andra verkar ha fått exemplar som dessvärre gått sönder inom ett år.

Jag har en "riktig" ryggsäck när man enbart ska vandra etc. Men har inbillat mig att det även finns ett behov av att skaffa en väska likt den jag länkar till ovan =)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja, dem är ju fiffiga. Skulle gärna dock ha en som är typ 90 liter, men det verkar inte finnas.

Har du tittat på thule crossover? Jag har ingen egen erfarenhet av den, men tror det är en sådan kabinväska, dock var den dyr.

Den såg ju fin ut, men kabinvarianten saknar väl hjul? Den på 40 liter saknar väl hjul?
Det är väl den som är på 55liter som har hjul? Eller missar jag något?

titta till tidigare trådar,

det finns lite tidigare erfarenheter noterade om samma frågeställning. Där har jag själv skrivit lite och fått kloka inlägg. I ock för sig några år gammal tråd men lite läsvärd tror jag den är. Min Eagle Creek "rullar/ryggar" än riktigt bra och jag är fortfarande nöjd nyttjare
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=48720

Med vänlig hälsning Omar

Titta på duffelbags på XXL eller hos din närmaste MC handlare. Ligger på ca 500:- och har bärsystem instoppat i botten. 100% vattentäta. 50-120 liter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips