Kokkärl för både eld och gaskök

hej!
Letar efter kokkärl som ska klara både gas och att på vintern kunna elda under?

På vintern blir det matlagning eller kokning på Hekla7
och på sommaren på gaskök.

Uteslutet är aluminium för det gillar jag ej.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Rf kastruller med hank eller som tidigare nämnt kokkärlet som du redan har. En bit sträckmetall över bakändan av din spis är bra att ha att ställa mindre kittlar och kastruller på.
go fortsättning

Själv vill jag inte ha samma kastruller,stekpannor till elden som gasen. När jag använder gas så vill jag slippa ha sotiga kastruller. Förstår om man inte har råd med dubbla uppsättningar men har du ekonomi för det så skulle du köpt en uppsättning som du endast har på gasköket.

Beroende på hur och vad du lagar för mat kan titankastruller funka. Har själv några från alpkit, väldigt lätta och håller bra.

Annars är Tatonka som länkades till ovan väldigt bra, använder själv en när jag inte ska gå så himla långt.

Själv har jag en Bushpot/ Morspot som har både hänkel och handtag. Min är på 1 liter men finns som mindre vill jag minnas. Kör den både spritkök, gaskök och oftast över öppen eld....

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Mitt nästa kärl blir en Zebra pot:

IMG_5173.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips