Kokkärl för både eld och gaskök

hej!
Letar efter kokkärl som ska klara både gas och att på vintern kunna elda under?

På vintern blir det matlagning eller kokning på Hekla7
och på sommaren på gaskök.

Uteslutet är aluminium för det gillar jag ej.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Rf kastruller med hank eller som tidigare nämnt kokkärlet som du redan har. En bit sträckmetall över bakändan av din spis är bra att ha att ställa mindre kittlar och kastruller på.
go fortsättning

Själv vill jag inte ha samma kastruller,stekpannor till elden som gasen. När jag använder gas så vill jag slippa ha sotiga kastruller. Förstår om man inte har råd med dubbla uppsättningar men har du ekonomi för det så skulle du köpt en uppsättning som du endast har på gasköket.

Beroende på hur och vad du lagar för mat kan titankastruller funka. Har själv några från alpkit, väldigt lätta och håller bra.

Annars är Tatonka som länkades till ovan väldigt bra, använder själv en när jag inte ska gå så himla långt.

Själv har jag en Bushpot/ Morspot som har både hänkel och handtag. Min är på 1 liter men finns som mindre vill jag minnas. Kör den både spritkök, gaskök och oftast över öppen eld....

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Mitt nästa kärl blir en Zebra pot:

IMG_5173.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips