Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag vill köpa en kajak som går att montera isär för transport. Känner till varumärken som Feathercraft, Alley och Keppler. Vad ska man tänka på? Finns det några andra märken som är värda att kolla upp? Vart kan man köpa? Tacksam för svar.
Köpråd allmänt från min sida är väl: om du inte är gjord av pengar, så kan begagnatmarknaden vara ett smart alternativ. Jag fick tag i en Pouch RZ-85-3 i anständigt skick för en billig peng (den är för övrigt till salu nu). Å andra sidan finns det mycket som skulle kunna vara skadat/fel på en begagnad kajak, så man gör klokt i att ta en ordentlig genomgång av kajaken innan köp.
Vad är det du är ute efter? K1 eller K2? Låg vikt, stabila sjöegenskaper, lättburen, snabb att montera, snabb i vattnet? Hur har du tänkt använda kajaken?
Tack, ska läsa på. Jag vill ha en kajak som jag kan ha med mig i bilen under sommaren, kanske som jag kan ta med på flygresor. Vikten får väl vara 20-30 kilo, helst inte mer. Jag har inte så stor erfarenhet av att paddla men jag vill göra resor som kanske innebär tåg och annat så därav behovet / önskan.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...