köper er grigri och klätterrep

Tjenare tänkte kolla med er om någon säljer en grigri och ett enkelrep på 10-11 mm ? längden på reper gör inget bara det är över 30 meter

prylarna ska vara i andvändbart bruk och kunna skickas. jag betalar frakt såklart.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
söker något som går att klättra med och tänkte om någon hade en grigri1 kvar för dom köpt en grigri2 . eller nån som har extra rep hemma dom vill bli av med.

Tjena, Robin!

Du kanske bör fundera om du verkligen bör/vill köpa i synnerhet rep begagnat. Dels är rep något som åldras (ganska snabbt dessutom), dels vet du inte vad ett begagnat rep har varit med om (förslitning, förvaring m.m.). Detta är utrustning som är livsavgörande - inte direkt läge att spara några hundra ...

Det brukar finnas rep på blocket. De är som regel kraftigt överprissatta.
Begagnade rep är och bör vara mycket svårsålda, jag skulle nog bara köpa rep av nån jag känner väl - eller möjligen i obruten förpackning.

Priset på begagnat rep är som regel inte så lågt heller som sagt, så ett 50m-rep av billigaste slag på barrabes.com t ex. känns som ett rätt mycket bättre köp. Beträffande GriGri1 så har du kanske rätt, men där kanske det också är så att du främst borde köpa av nån du känner, frakten på en beg GriGri känns ju också som en dyr utgift eftersom en beg GriGri1 också borde vara ordentligt billig, typ 250 eller mindre...

Å andra sidan så ifrågasätter jag en grigri som första broms.
Lär dig bromsa med en atc modell först så du får in den tekniken

De är också så billiga att du inte behöver hitta en begagnad

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips