köper er grigri och klätterrep

Tjenare tänkte kolla med er om någon säljer en grigri och ett enkelrep på 10-11 mm ? längden på reper gör inget bara det är över 30 meter

prylarna ska vara i andvändbart bruk och kunna skickas. jag betalar frakt såklart.
 
söker något som går att klättra med och tänkte om någon hade en grigri1 kvar för dom köpt en grigri2 . eller nån som har extra rep hemma dom vill bli av med.
 
Tjena, Robin!

Du kanske bör fundera om du verkligen bör/vill köpa i synnerhet rep begagnat. Dels är rep något som åldras (ganska snabbt dessutom), dels vet du inte vad ett begagnat rep har varit med om (förslitning, förvaring m.m.). Detta är utrustning som är livsavgörande - inte direkt läge att spara några hundra ...
 
Det brukar finnas rep på blocket. De är som regel kraftigt överprissatta.
Begagnade rep är och bör vara mycket svårsålda, jag skulle nog bara köpa rep av nån jag känner väl - eller möjligen i obruten förpackning.

Priset på begagnat rep är som regel inte så lågt heller som sagt, så ett 50m-rep av billigaste slag på barrabes.com t ex. känns som ett rätt mycket bättre köp. Beträffande GriGri1 så har du kanske rätt, men där kanske det också är så att du främst borde köpa av nån du känner, frakten på en beg GriGri känns ju också som en dyr utgift eftersom en beg GriGri1 också borde vara ordentligt billig, typ 250 eller mindre...
 
Å andra sidan så ifrågasätter jag en grigri som första broms.
Lär dig bromsa med en atc modell först så du får in den tekniken

De är också så billiga att du inte behöver hitta en begagnad
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.