Köpa tält i grupp

avslutad210712

Gäst
Det här var en av anledningarna till att de två butiker jag frågade i Luleå inte var så intresserade av att lämna något pris - Hilleberg har tomt på sitt lager och finns inte tälten redan i order eller hemma i butiken så blir det lång leveranstid på vissa modeller.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Joakim Ambrosson; sa:
Mailen tar ett tag att fixa till. Det ska stå specifika uppgifter till varje köpare :)

// Jocke

Snackade med Patrik på Outside just nyss.

Det Akto-tält jag beställde skulle inte gå att leverera förrän i mitten av juli, vilket fungerar för mig. Men en tanke här är att de långa leverans-tiderna kan få den effekten att ett antal väljer att inte gå vidare med sin beställning och att vi blir färre än trettio. Och hur ser det ut med intresset efter ditt mail till oss Joakim? Är det många som avanmält sitt intresse redan i det skedet? Riskerar vi att bli färre än trettio?

Jag har bara fått in en person av 56 (det tillkom 4 efter vi skickat listan) och det är personen tidigare i tråden som inte kunde vänta på Nallo 2:an tyvärr.

Så är det, ibland funkar det inte, men leveranstiderna på Hilleberg är ju lite mystiskt långa.

Jag ska ringa butiken alldeles strax så snart det inte tutar UPPTAGET ;) sluta ring alla *asg*.

// Jocke, som ringt hela morgonen

STATUS:

1 person har tvingats avböja
25 har godkänt
30 kvar som ska ringa

Totalt: 56

VARFÖR ÄR DET UPPTAGET?

* De svarar när alla tältköpare ringer ;)

NÄR KOMMER MEJLEN?`

* Så snart man hinner skriva klart dem och skicka till den enskilde personen

// Jocke

Du får börja maila runt under annat namn nästa gång :p

Vecka 24 sa de till mig men det var helt väntat, man kan ju inte räkna med att de har alla tält på lager. Jag har hållit koll på Hillebergs hemsida runder låååång tid, säkert två år nu för att se om det kommer ett passande tält i deras rea-lista. Det var rätt länge sedan de fick slut på lager på nya tält.

Haha, ja, jag verkar inte så poppis iaf ;) Tur att dom inte känner igen mig i butikerna iaf ;)

Jag ställer mig lite frågande till årets leveransproblem faktiskt. Har Hilleberg misstolkat marknaden så kopiöst? Kicka marknadschefen isåfall och ta in någon som ser trender och mönster :)

// Jocke

kenneth1; sa:
Jag stod på listan för ett Nallo 2 hos Outside.
Pratade med Johan idag och han kunde leverera mitt tält v.31!!!!Känns lite Polen,tidigt 80-tal.
Ett bra försök men det funkade inte för mig.
Hoppas det går bättre för er andra.

Mvh Kenneth Johansson,Ängelholm

Precis! Suck, vad jag blev besviken nu! Jag hade velat runt länge om jag ska satsa på ett nytt tält och vilket och hela tiden tänkt att jag inte skulle lägga så mycket pengar i år igen....och nu börjar det sätta sig att det ska bli något nytt - och så ska det levereras först efter årets vandring! Visst känns det idiotiskt att köpa ett tält i år för nästa år.... Dessutom ska det betalas nu - och så tre månaders ränta för affären. Det vill jag kalla...ja, vad...?! Det lär ju finnas folk som blivit rik på det viset...*s*
Nu får jag allt fundera ett varv till....

Jag ringde Outside i dag och mitt Akto ska levereras i mitten av juli. Lång leveranstid kan tyckas men jag sitter inte sjön. Dock så hoppas jag inte det blir några förseningar eftersom jag planerat använda det i början av augusti.

dave1; sa:
Jag ringde Outside i dag och mitt Akto ska levereras i mitten av juli. Lång leveranstid kan tyckas men jag sitter inte sjön. Dock så hoppas jag inte det blir några förseningar eftersom jag planerat använda det i början av augusti.

Mitt Akto skulle också levereras i mitten av juli och jag sitter inte heller i sjön (vilket är ganska rimligt eftersom vi sitter i samma båt :)).

Men jag frågade om jag vid en eventuell försening kunde bryta köpet, avbeställa tältleveransen och få pengarna tillbaka. Killen på Outside menade att den möjligheten hade jag inte, om inte det blev en orimligt lång försening (typ någon gång i vinter). Är inte det lite märkligt? Har man inte rätt av bryta ett köp om inte avtalsvillkoren uppfylls? Är det någon som fått avtalet hemskickat/mailat än och/eller lusläst konsumentköplagen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips