Köpa paddel

Köp en begagnad storbladig plattpaddel med långt skaft så får orsak till flera fikapauser samt pengar över till godare fikabröd och kaffe.

Både jag och frun kör med VKV paddel i kolfiber och en i glasfiber som reserv. Jag tycker att de fungerar klockrent. Lätta, "wobblar" ej och är hyfsat stryktåliga. Har dock planer på att snida en grönlandspaddel. Passar bättre ihop med min Kavat (som snart är färdigbyggd).

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det beror som sagt på hur du vill paddla. Läs lite om de olika paddlarna, görnlands- och vingpaddel.

Ett tips om du vill ha en paddel men långsmalt blad så är Aqua Bound Sting Ray med kolfiberskaft ett bra och prisvärt val. Den har ett lite smalare skaft och lite mindre blad än storebror Eagel Ray. Kostar kring 2000kr och är mycket tålig och ok stabil. Annars har Werner riktigt fina paddlar men de drar iväg i pris.

Herrejösses vad många svar!! Nu blev det MYCKET lättare : )
Haha! Tack så mycket för era engagerade inlägg på den här tråden.
Var och provade paddlar nere i hamnen Göteborg i lördags och blev inte klokare.
Funderar på att vänta lite till...innan köpet blir av.
Vilken värld vi lever i- vilket angenämt problem- alla paddlar verkar uppenbarligen ha sina kvaliteter, så vilket det än blir, så blir det bra på något sätt.
Antingen blir det en billig kass paddel med många fikapauser, eller en vingpaddel för hög paddelföring, eller så lär jag om, och då orkar jag paddla längre med en riktigt lätt långfärdspaddel
Men jag väntar lite till.... tills jag har provat lite fler ; )

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips