Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Köpa ny sovsäck
- Trådstartare Gurkdjur
- Start datum
Finns i lager här http://www.trekkinn.com/berg/marmot...utm_medium=afiliados&utm_campaign=trekkinn_se
Annars kan du ju alltid beställa det du vill ha från Roberts eller Cumulus i Polen.
Thure
Annars kan du ju alltid beställa det du vill ha från Roberts eller Cumulus i Polen.
Thure
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
dessa fanns på halva priset på intersport Birsta, Sundsvall förra veckan.
Tyvärr fanns inte kort längd, annars hade jag köpt en till min fru. 183cm (regular) var kortaste.
Till mig själv köpte jag en MountainHardwear Phantom 32 dunsäck förra året. Mycket skön och extremt lätt/packbar, men klarar bara någon enstaka minusgrad (komfortgräns 32 F = 0 C) och kostade en del mer också.
Tyvärr fanns inte kort längd, annars hade jag köpt en till min fru. 183cm (regular) var kortaste.
Till mig själv köpte jag en MountainHardwear Phantom 32 dunsäck förra året. Mycket skön och extremt lätt/packbar, men klarar bara någon enstaka minusgrad (komfortgräns 32 F = 0 C) och kostade en del mer också.
Jag beställde en Sawtooth via Trekkinn och fick leveransbesked men efter ca 5 veckor hade de utan förvarning bytt ut min beställning mot en annan sovsäck med helt annan spec då de inte kunde leverera Sawtooth![]()
När? Var den de bytte ut mot bättre elr sämre?
Finns i lager här http://www.trekkinn.com/berg/marmot...utm_medium=afiliados&utm_campaign=trekkinn_se
Thure
Vilken sovsäck skulle vara bäst för mig/likast Sawtooth från Roberts tror du? Väldigt många att välja från o rätt oklar sida...
Marmot Sawtooth finns kvar på Marmots hemsida vad jag kan se, och det har varit en vanlig modell hos många återförsäljare här i Sverige. Jag tror att det kan löna sig att ringa runt lite till olika enskilda butiker och inte bara förlita sig på vad som står på nätet. Jag vet att Naturkompaniet, Team Sportia, Intersport mfl har sålt produkten, liksom många andra sportaffärer som inte markandsför sig som webbutiker. Har du tur hittar du en tidigare årsmodell med gåsdun, istället för ankdun som de bytte till för några år sedan i just de enklare dunsäckarna som Sawtooth (tillverkningsår och duntyp står på de insydda lapparna i fotändan)
Vilken sovsäck skulle vara bäst för mig/likast Sawtooth från Roberts tror du? Väldigt många att välja från o rätt oklar sida...
Voyager 500 med 750 cuin (standard) borde vara rätt lika en Sawtooth. Voyager 500 får du mejla och beställa eftersom den inte ingår i standard sortimentet.
När? Var den de bytte ut mot bättre elr sämre?
De ändrade till en som hade komforttemperatur på strax under nollan istället. Som tur var hann jag att se det och stoppade beställningen innan de skickade den. Det slutade med att jag hittade en North Face Blue Kazoo istället som känns som ett bra köp. Strax är det upp till bevis om den håller värmen
Maila Roberts med dina önskemål. Du måste själv specificera det blir sannolikt inte bra med flera mellansteg. Räkna med att det blir några mailrundor innan du och Roberts har tillräckligt info för att kunna slå till.Vilken sovsäck skulle vara bäst för mig/likast Sawtooth från Roberts tror du? Väldigt många att välja från o rätt oklar sida...
Thure
Mountain Equipment Helium 600 STD är en annan sovsäck som verkar ganska lik Marmot Sawtooth i egenskaperna:
https://www.tindeberg.se/mountain-equipment-helium-600-light-ocean.html
https://www.tindeberg.se/mountain-equipment-helium-600-light-ocean.html
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg