köpa kajak som nybörjare

Några frågor, ska köpa en kajak ,vet inte vad,har aldrig paddlat förut.
Har tittat på några annonser. Vad menas tex med en west-byggd?
En vkv med paddel,kapell och silva kompass, lämpligt pris? Det fanns även en från 50-talet för 4000 kr
som jag tänkte titta på.
Vad bör man köpa som nybörjare?
Mvh Linda.

kajakbyggeri@hotmail.com (Håkan Johansson)

Gäst
Oj!!!

Oj! Är du från Gud?
Ähum... Det skulle vara en outsäglig ära för mig ifall du ville bygga din egen skrädarsydda grönlandskajak hos mig och Maria på Kosterfjordens Kajakbyggeri. En riktig traditionell eskimåkajak med andra ord.

Beträffande den kajaken i trä du har spanat in. Du måste provpaddla den först, känns den bekväm så kan du fundera vidare. 4000 för en femtiotalare låter som ett intressant pris på ett samlarobjekt.

Vill du ha broschyr så maila till mig eller så kan du titta på min lilla hemsida. www.geocities.com/byggkajak/

Tack och åter tack för att jag, obetydlige, fick äran och möjligheten att svara på några av dina frågor.
Håkan Johansson, Strömstad.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hyr!

Tja ett tips är att hyra kajaker en helg och prova några olika. På kanotförbundets sida hittar du adresser till en mängd uthyrare över hela landet. Det finns en länk härifrån utsidan någonstans.

Plaska lungt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips