Köpa kängor till Kebnekaise på black Friday

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Titta in på xxl. Har Låga Meindl och höga Garmont tex-kängor samt höga Lunghags till bra priser på Black Friday.
Beställde själv Garmont.

köpte deras låga meindl för 1499, verkade vara en bra känga och ett bra pris, de har även en mera stor/stadig för 1899

Som vanligt verkar XXL köra egna OEM namn på vissa modeller, Meindl Tacana verkar vara samma som Meindl Kansas och Meindl Abisko är misstänkt lik Meindl Island.

Som vanligt verkar XXL köra egna OEM namn på vissa modeller, Meindl Tacana verkar vara samma som Meindl Kansas och Meindl Abisko är misstänkt lik Meindl Island.

Jag får rätta min kommentar efter att studerat kängorna på XXL. Tacana och Kansas verkar vara identiska, däremot är inte Abisko Och Island Pro samma känga. I grunden verkar de helt lika, men en liten detalj skiljer och det är på fjärde paret hyskor uppifrån till snörena. På Island är det rejäla metall hyskor "Digafix" på Meindl språk, medan på Abisko är de ersatta av en betydligt enklare loop av insydda skosnören som jag är tveksam till hur länge de håller.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips