Köpa gps

Hej, ska få en gps i present. Men har väldigt dålig koll på vad som är bra. Tänker ha den främst vid vandring, svampplockning, geocatching etc. Går mycket i skogen... Har kollar på Garmin Oregon 450. Men det finns ju en uppsjö av andra modeller och märken. Någon som kan rekommendera något??

Jag har just en Oregon 450 och är mycket nöjd med den.

Fungerar bra att ladda ner Pocket Queries från geocacing.com med mycket info om cacherna.
Plus att det går att ladda upp en field note med dagens hittade/ohittade cacher.

Kartor från Openstreetmap går alldeles utmärkt att använda. Visst missar du en hel del stigar jämfört med Friluftskartan. Istället är de vägar/stigar som finns uppdaterade jämfört med flera år gamla kartmaterial som Friluftskartan använder sig av.

Det finns många fler funktioner på en Oregon 450, som jag ska se till att lära mig längre fram.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips