Köpa cykel i USA eller UK?

Hej! Jag är på jakt efter en Cannondale Touring 1 ! Den importeras ej till Sverige! Någon som vet en cykelshop i USA? //Niklas.

Cyklar

lär vara billigare i USA. Har för mig att EU har någon sorts skyddstullar för cykelimport från Kina m fl länder. Vet inte vad som gäller från USA men från UK är det ju inte någon tull. Frakten lär kosta en hel del så frågan är om det inte kan vara vettigt att köpa cykeln i samband med en resa. Om du använder cykeln innan du åker hem kanske det kan passera i tullen?

Kolla om det finns några cykelförsäljare i UK eller USA bland företag till höger i topplisten.

Thure

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Chansa inte om du reser via Arlanda

Om du köper cykeln på resa utanför EU och reser in via Arlanda så vore det urbota korkat att inte anmäla införseln. Detta då tullen där är både nitisk och effektiv. Risken om du åker fast är dels böter för s.k. tullbrott samt att du riskerar att cykeln blir förverkad, dvs. tillfaller staten.
Tänkte att det kunde vara värt att veta!

Tack för alla (snabba) tips! Surfar runt och blir ruskigt reslysten på alla långfärdsturer i olika världsdelar.//Niklas.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips