Knökfullt på centret

jäklar vad mycket folk det är nuförtiden på centret i solna! knappt ett ledigt rep någonstans, hög pladdervolym och brist på omklädningsskåp. Nåt eller mycket gör de förstås rätt , men jag måste ändå få hoppas ändå att det blir lugnare snart när säsongs-startsivern falnar .. :) är det lika på de andra väggarna i stockholm, en generell ökning av inomhusklättrandet? blir att man längtar ut lite.. Minns tex Wied Babu på Malta, hundratals leder i den lilla dalen och vi var oftast ensamma där hela dagen..

Fredag- och söndags-kvällar är lugnt och skönt har jag upptäckt.

Men visst, på senare tid har det varit smått kaotiskt på vardagkvällar...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Karbin är också smockfullt. Åtminstone de tider då jag kan.
Salveo har lite mer plats sen de tokhöjde inträdet, men även där är det trångt till repen.

Fortfarande klättra ute

Tjenare Anna,
Jag kan tänka mig att klättra ute. Bor i närheten av Gåseborg men kan även ta mig in centralt kollektiv om det skulle vara så. Jobbar oregelbundet och behöver ca1,5 v framförhållning för att kunna styra upp hämtning av barn etc. Var och bouldrade lite på centret i solna idag. Inte fullt så smockat som när du var där sist. Det fanns lediga rep men saknade någon som höll i andra ändan.

Ha det bäst.
/Johan

Nej söndagar är det förstås inte så farligt med folk. Tisdagkvällar och torsdagkvällar verkar det vara allra fullast. Fredagkvällar och helgerna är det lugnare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips