KnivVeckan i Ludvika

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Lod här...
Är i Ludvika hela veckan tillsammans med övriga gänget i Knivfällan.
Vill gärna tipsa om det omfattande seminarieutbudet under veckan. Föreläsningar flera ggr per dag, varje dag. Omfattar allt möjligt inom knivmakeriet från bladslipning, horngravyr mm mm till fotograferingsteknik.
Själv håller jag 3 st föredrag om fällknivstillverkning, material, konstruktion, tips mm.
Kommer dessutom att ha en miniverkstad upsatt på plats, så jag och kompisarna kommer att sitta och bygga på några fällisar under veckan. Kanske hInner någon bli färdig :)

Vi ses där

/Lod

Lod här...
Är i Ludvika hela veckan tillsammans med övriga gänget i Knivfällan.
Vill gärna tipsa om det omfattande seminarieutbudet under veckan. Föreläsningar flera ggr per dag, varje dag. Omfattar allt möjligt inom knivmakeriet från bladslipning, horngravyr mm mm till fotograferingsteknik.
Själv håller jag 3 st föredrag om fällknivstillverkning, material, konstruktion, tips mm.
Kommer dessutom att ha en miniverkstad upsatt på plats, så jag och kompisarna kommer att sitta och bygga på några fällisar under veckan. Kanske hInner någon bli färdig :)

Vi ses där

/Lod
Fasen att man framlever sina dagar på ett så pass långt avstånd från Ludvika. Skulle ha varit trevligt att delta :(.

~Paul~

Ska bli riktigt kul att se alla knivar och tillverkning.

ps: Seved - ska vi bestämma någon tid och plats i Ludvika där jag kan köpa den färdiga forumkniven av dig?
;)

Ska bli riktigt kul att se alla knivar och tillverkning.

ps: Seved - ska vi bestämma någon tid och plats i Ludvika där jag kan köpa den färdiga forumkniven av dig?
;)

Ha ha kan bli knepigt. Får se om jag inte härdar lite i helgen. Ska nog åka dit på tisdagen och eventuellt kan jag ha färdig skaftet på den första lilla.

Seved

Ha ha kan bli knepigt. Får se om jag inte härdar lite i helgen. Ska nog åka dit på tisdagen och eventuellt kan jag ha färdig skaftet på den första lilla.

Seved
Fast det har Andreas ingen nytta av, eftersom nr 1 är min
elmo.gif

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips