Knivtillverkning som hobby!

Absolut. Nu gjorde jag det ändå enkelt för mig med detta, brukar lägga på ytterligare några fasetter som gör allt betydligt mer komplicerat


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kan du inte göra en WIP på det någon gång? Inser jag nog vill testa Wa handtag vid något tillfälle. Eller så letar jag bara anledning att få köpa en skivputs...
 
Ok. Då ska jag försöka att ta lite bilder nästa gång det är dags. Men det innebär ju inte att du kommer att ha så mycket nytta av det, givet min utrustning (använder inte skivputs utan vanliga bandslipen och sedan vanlig sandpappring) och tendens att "gå på känsla". Det får bli det det blir, så att säga, men de grundläggande stegen är ju desamma
 
Nu är den här klar, hoppas polaren blir nöjd. Den är åtminstone lite bättre än hans alternativ (även om den säkert också funkat bra i praktiken)


f149fea697d555e24be596e85b8765e7.jpg

d9761d08b41dc62be49e5256e36271e7.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Den hade han själv gjort ”i slöjden” [emoji4] Det var när jag såg den som jag tänkte att jag fixar en annan åt honom...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bra tänkt. Många "behöver" nya knivar. Ofta tragisk syn i jaktlag och andra sammanhang. Men jag är också ganska allergisk. Inte minst mot traditionella scandinaviska knivar, a la gubbig knivslöjd.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.