KM Rimfaxe borta?

Har småtittat ett tag på Rimfaxe, inte för att köpa nu, men kanske om några år. Det verkar vara en så trevlig sak, inget av de där konstiga moderna membranen.

Men nu när jag tittar verkar den vara borta. Likaså ryggsäcken Ratatosk och Gungners mindre 40 l. Antagligen också fler modeller som jag inte har i huvudet. Både från tillverkare och återförsäljare. Tror ni att det är permanenta förändringar i sortimentet hos KM eller börjar det bara bli sommar?

är inte km sålt till ett större bolag? grundaren och hans fru stack jorden runt?

rimfaxe har varit borta ett tag. fjällrävens dyrare jackor kommer väl i närheten.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag tänker mig också Rimfaxe nu när min Nunatak går mot sitt slut. Flera av deras klassiska slitvargar verkar ha försvunnit ur sortimentet. Nya minimalistiska plagg har ersatt. Behöver inte vara helt fel, men lite oroväckande är det.

Jag vet att de har några Rimfaxe på vått och torrt i Sundsvall. Testa att ringa dom.

Jag har en Bilskirnerjacka som jag köpt där. Det är en Rimfaxelik jacka men lite kortare. Tror de har ett par såna kvar också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips