Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klingor till spöbygge direkt från tillverkare
- Trådstartare v99helto
- Start datum
Prova http://www.cdrods.co.nz/cddirect/ -jag köpte klinga av dem i höstas (GHR 4 delat #7) vilket jag är supernöjd med 
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Zonker; sa:Jag köpte klinga av dem i höstas (GHR 4 delat #7) vilket jag är supernöjd med![]()
Valde du 9- eller 10-fotaren?
Har du hunnit få någon uppfattning vad för lina som funkar med spöt?
Klart intressant kustspö.
Så här skriver Réne Palmér på flyfishingmasters om CD-rods. Hur mycket som ligger i det vet jag inte, men om dom bara är hälften så bra som det omtalas så är dom mycket prisvärda. Flyfishingmasters.nu säljer f.ö. både klingor och custombyggda spön med cd-rodsklingor och jag är väldigt sugen på att bygga ett spö på en sån klinga!
"CD-Rods är ett nyazeeländskt företag som idag är världsledande på utveckling av grafit för spöindustrin. Stora amerikanska spömärken konsulterar CD när de skall tillverka "topp of the line" spöserier som sedan säljs under eget namn. Jag vill här inte nämna något spömärke, men exakt samma spön som vi säljer i CD's eget namn säljs idag i Sverige under annat namn för 9899:- SEK.
Med detta i åtanke kan man bara konstatera att våra CD spön ger bästa möjliga spö för lägsta möjliga kostnad.
Jag har de senaste 6 åren enbart fiskat med G.Loomis GLX serien, och jag trodde inte att jag skulle hitta något som var bättre. Men där hade jag fel!
Alla mina GLX spön är till salu, i fortsättningen kommer jag att fiska med CD-Rods"
"CD-Rods är ett nyazeeländskt företag som idag är världsledande på utveckling av grafit för spöindustrin. Stora amerikanska spömärken konsulterar CD när de skall tillverka "topp of the line" spöserier som sedan säljs under eget namn. Jag vill här inte nämna något spömärke, men exakt samma spön som vi säljer i CD's eget namn säljs idag i Sverige under annat namn för 9899:- SEK.
Med detta i åtanke kan man bara konstatera att våra CD spön ger bästa möjliga spö för lägsta möjliga kostnad.
Jag har de senaste 6 åren enbart fiskat med G.Loomis GLX serien, och jag trodde inte att jag skulle hitta något som var bättre. Men där hade jag fel!
Alla mina GLX spön är till salu, i fortsättningen kommer jag att fiska med CD-Rods"
Re: Kanske...
Ja det kanske skulle va nåt. Måste dock räkna lite på om det är värt att beställa från andra sidan jorden. Flyfishingmasters tar 2295:- för samma klinga och då får man valfri byggsats på köpet (elkhorn rullfäste och korkhandtag, pacific bay spöringar). Kanske inte blir så stor skillnad..
/David
brook; sa:läge att köra att vi kör ett joint venture, för min del så är jag intresserad men i nuläget så skulle jag nog vilja prova en klinga innan man slår till på fler...en sån här klinga skulle jag kunna tänka mig...vad säger Graip och Dave1, ska vi hitta på nåt?
/Anders B
Ja det kanske skulle va nåt. Måste dock räkna lite på om det är värt att beställa från andra sidan jorden. Flyfishingmasters tar 2295:- för samma klinga och då får man valfri byggsats på köpet (elkhorn rullfäste och korkhandtag, pacific bay spöringar). Kanske inte blir så stor skillnad..
/David
Visste...
inte om att de fanns på närmare håll...visste inte ens om den siten/affären
(Tack för infon!)
En byggsats för 2295 SEK är nog ungefär vad en klinga + frakt hamnar på om man tar det från NZ.
Hmmm, bara synd att metalldetaljerna på rullfästena var svarteloxerade/färgade...
/Anders B
inte om att de fanns på närmare håll...visste inte ens om den siten/affären
En byggsats för 2295 SEK är nog ungefär vad en klinga + frakt hamnar på om man tar det från NZ.
Hmmm, bara synd att metalldetaljerna på rullfästena var svarteloxerade/färgade...
/Anders B
Alternativ av klass finns ju hos samme nasare.
http://www.flyfishingmasters.nu/index2.htm
REC:s rullfästen
Fast själv har jag ju sparat underbar, utsökt masurbjörk som jag skulle vilja använda till nästa spöbygge. Om det går att köpa enbart metalldelarna från Struble eller REC, etc.
[Ändrat av Graip 2004-04-08 kl 21:47]
http://www.flyfishingmasters.nu/index2.htm
REC:s rullfästen
Fast själv har jag ju sparat underbar, utsökt masurbjörk som jag skulle vilja använda till nästa spöbygge. Om det går att köpa enbart metalldelarna från Struble eller REC, etc.
[Ändrat av Graip 2004-04-08 kl 21:47]
Liknande trådar
- Svar
- 30
- Visningar
- 7 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg