Grymt, mer sånt! När jag bodde mer i en stad och utan bil så var mina retreats just korta turer i en otillgängligare del av en stadsskog, med bara sovsäck (och min svarta hund, då), för att få vara helt ensam om just detta och för att få höra staden vakna nedanför. De turerna var varken häftiga eller längre eller tuffare, men de höll lågan brinnande......Angående min tur så kom jag hem nyss. Fick en fantastisk tur på kanske en mil inkluderat matlagning för första gången på mitt primus ETA express, lite eldande i en fantastisk solnedgång medan koltrasten spelade. Studerade även en trädkrypare på väldigt nära håll. Gick hem i mörkret på en skogsbilväg medan kattugglorna hoade och höll även på att kliva på en grävling.
Ibland känner jag att nästa tur jag gör måste vara häftigare, längre och tuffare än den förra. Men det räcker faktiskt att bara spendera en kväll i utkanten av staden för att få en härlig naturupplevelse som i alla fall räcker till nästa helg!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
klarar jag mig inatt?
- Trådstartare zne
- Start datum
Navigering mellan yttre ändhållplatser har väl hållt mer än ens intresse igång. I brist på bil, kartor och vidlyftigare planering.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Du får vänta lite det är svårt att räta ut pekfingarna efter en sån natt, -5 här vid sydkusten
Hur gick det lever du??
Tjena!
Jodå, jag lever. Kom precis innanför dörren igen. Det gick rätt bra faktiskt..
Jag "fuskade" dock lite och stack förbi stadium outlet och köpte en sovsäck för 100kr som jag hade som överdrag bara för att ha något extra.
Gjorde en liten brasa utanför. Vaknade till när den hade slocknat av att det var lite kallt från marken. Då hade jag lagt lite småpinnar och ved nära till hans då jag behövde bara åla ur sovsäcken lite lätt och lägga på mer och tända på nytt. Sen gjorde jag lite situps och armhävningar så jag fick upp värmen igen, sen sov jag som en stock tills solen gick up.
Mysigt, hoppas det gav mersmak!Gjorde en liten brasa utanför. Vaknade till när den hade slocknat av att det var lite kallt från marken. Då hade jag lagt lite småpinnar och ved nära till hans då jag behövde bara åla ur sovsäcken lite lätt och lägga på mer och tända på nytt. Sen gjorde jag lite situps och armhävningar så jag fick upp värmen igen, sen sov jag som en stock tills solen gick up.![]()
Bra jobbat!
Vad låg du på? (Marken vet jag, men vad var mellan dig och marken?)
Jag tog faktiskt inte med något liggunderlag. Drog ihop lite ris som jag sov på. Det var lite granar runt och torr mark. Fungerade bra.
Mysigt, hoppas det gav mersmak!
Jodå, det är inte första gången jag är ute. Men det var ett tag sedan sist och jag har flyttat runt mycket så jag hade slumpat bort ganska mycket saker som jag inte riktigt haft plats för.
Men det är ganska skoj att klara sig med små medel även om comforten blir lite lidande. =)
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg