klättring kring perth

jag åker till perth i april och kommer bla klättra. funderar på hur mycket klättring det finns där. har 3 veckor i australien och kanske är det värt att åka över till andra sidan, men skulle helst stanna kring perth.
någon som klättrat där? tips?
klättrar trad och sport och kan väl tänka mig att bouldra också.
alla tips grymt välkomna!

Världens mest isolerade stad...

När jag var i Perth klättrade jag inte, men skulle jag åka dit igen skulle jag ta mig en titt på Willyabrup som ligger i närheten av Margaret River, ca 3 - 4 timmar från Perth.
Vad jag vet så finns det klättring närmare Perth men Willyabrup verkar vara värd besväret.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
West Australian Rock

Hej!

Jag har varit vid Willyabrup. Jag kan starkt rekommendera att du åker dit. Ligger otroligt vackert och man klättrar med oceanen i ryggen. Svårslaget.

Det finns en guide bok om klättring i WA. Kan vara värt att införskaffa på internet eller när du kommer fram: West Australian Rocks - a guide book to the best rock climbing in WA. Jag kan även sälja min bok om du inte får tag i den på annat sätt.

/Anne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips